Analys på hösilage???

Camigween

Trådstartare
Om man "bokat" ett antal balar hösilage av samma parti och det inte finns någon analys, hur gör man då?
Tar man provet på första balen man får hem eller man måste öppna flera balar?
:confused::confused::confused:

Sv: Analys på hösilage???

Ta en tuss av de t ex fem första balarna efterhand som du öppnar dem. Lägg proverna i frysen medan du använder balen.

När du har prov från fem olika (eller hur många du nu önskar ta) tar du ut proverna ur frysen och skickar in dem. Då slipper du riskera att ta hål på plasten utan att få det tätt vid lagning.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
889
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka