analsäckar eller mask ?

V

vickis-pajala

vår labbe kille på 3 år "dra"/ åker med baken mot hall mattan
detta har han börjat med nu i veckan och det jag kan tänka mig är att analsäckarna eller att han har mask :confused:

så fram med kloka förslag på vad detta kan vara :confused:

Sv: analsäckar eller mask ?

Låter som analsäckarna behöver tömmas. Om man inte är kvackmagad kan man göra det själv. ;)

Var hos veterinär med min jämte häromdagen då han fått analsäcksinflammation och en böld som följd. Gick på 2 dagar. Han började med att dra rumpan mot golvet och sedan kliade han sig mycket. Han hade då en svullnad precis till höger om analöppningen. Syns ingen svullnad, så prova avmaska, så märker du redan efter någon dag om han slutar.

Låter som analsäckarna behöver tömmas. Om man inte är kvackmagad kan man göra det själv. ;)

hmmmm jag är inte speciellt känslig men hur vet man att man tömmer rätt måste man inte sticka hål :crazy::confused:

Nej, nej! Inte sticka hål!
Man tar "tio-i-två-greppet" runt öppningen med två fingrar, och så får man känna sig fram litegrann och massera runtomkring. Men ha inte ansiktet alltför nära... ;)

Håll i hatten bara om du bestämmer dig för att göra det själv, för dom erfarenheter jag har av det så luktar det inte hallontårta :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka