alternativ till järnskor

Sv: alternativ till järnskor

Varför vill du inte ha järnskor? Vill du bara lättare finns ju aluminium skor. Sen finns det ju PG som har en aluminiumplatta närmast hoven och ovan på den skruvar man fast en gummi platta. Flärpskor finns också, det är en tjockare gummisula med bara en halvsko i tån. Det finns säkert fler alternativ m. jag kommer inte på flera. Prata med en hovslagare om det får du nog den hjälp du behöver.

jag håller på med ett arbete om hästens hov och jämför traditionel skoning/verkning med de nyare verkningsmetoderna, vill bara ha förslag på andra alternativ som förekommer, då jag just nu inte kommer på så många =)

använder själv vanliga järnskor/ trad. verkning (barfota på vintern)

Easyboots är bra! Finns broddar att köpa till.

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
514
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hästen är överkänslig mot gummi/silikon men skulle behöva bettskivor pga känslig hud. Finns det några alternativ?
Svar
9
· Visningar
657
Senast: Fiorano
·
Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
425
Kropp & Själ Ni som har stora(!) problem med ögontorrhet... Min bättre hälft är kroniskt ögontorr efter laseroperation, och använder Hylo Duo...
Svar
3
· Visningar
193
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama