Allting går igen.

landsbygdsbo

Trådstartare
När inte Stalin fick som han ville beslöt han att Berlins civilbefolkning skulle straffas. Han stoppade livsmedel, energi och persontransporter till o från staden.
Att kvinnor o barn skulle svälta o frysa bekymrade honom inte.
Som tur var hade Berlin vänner med både resurser och ryggrad.

Nu vill Putin göra detsamma.
Ska bli intressant hur sammanhållningen inom EU gentemot det hotet blir.

Kan man föreslå att man stoppar ryssarnas användning o tillgång till det internationella elektroniska banksystemet. Det skulle svida ordentligt i oligarkernas plånböcker ;)

Men det har vi väl redan satt i verket, eller är jag helt ute och cyklar?!?! jag har för mig att dem hade stoppat ett par styckens pengatransaktioner pga någon anledning.. (råå pluggar till tenta på fredag så alla detaljer som inte har med transformatorer och elkraftsmaskiner att göra, finns tyvärr inte tillgängliga för tillfället :D:D;)) Någon/ några olje-vaddomnuheteriryssland- fick sina pengar låsta och det blev ett jäkla tjohejsan, är dock alldeles för dåligt insatt frö att veta vad som hände sen.

Men det har vi väl redan satt i verket, eller är jag helt ute och cyklar?!?! jag har för mig att dem hade stoppat ett par styckens pengatransaktioner pga någon anledning.. (råå pluggar till tenta på fredag så alla detaljer som inte har med transformatorer och elkraftsmaskiner att göra, finns tyvärr inte tillgängliga för tillfället :D:D;)) Någon/ några olje-vaddomnuheteriryssland- fick sina pengar låsta och det blev ett jäkla tjohejsan, är dock alldeles för dåligt insatt frö att veta vad som hände sen.
Nej det handlar inte om det. skulle man stoppa ryssarnas tillgång till digitala banktransaktioner så skulle en betalning som idag tar ngr timmar ta någon vecka istället. Och vad det betyder när en vital del i fabrik går sönder fattar nog var och som kan tänka, speciellt som inget företa från väst längre skeppar reservdelar till Ryssland utan säkrade pengar. Och för det behöver du det digitala banksystemet.

Tänk dig att ditt bankkort inte längre fungerar, du kan inte tanka, inte handla utan kontanter och dem måste du hämta i en bank 20 mil från den plats där du bor.

Inga banköverföringar blir längre möjliga för dessa går ju i dag digitalt ;)

Jaha ja.. okej nu e vi på samma spår! Haha som sagt allt som inte beskriver funktioner och uträkningsformler av trefasnätets maskiner finn inte i mitt huvud just nu (sista tentan innan examen).. Hmm ska glo lite i tråden men återkommer med ett nåt sånär intelligent bidrag till diskussionen efter tentan på fredag :D:laugh::laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka