Just det, transportbur! En bra i hårdplast, modell större till sibirisk. Jag har lagt ett frottébadlakan i botten av min, vikt flera gånger. Lätt att tvätta om/när olyckan är framme! Håller för övrigt med om att en knycklad pappersboll i ett snöre ofta är mer än nog.Leksaker är kul att shoppa såsom vippor, bollar. Men - något av det roligaste som finns är enligt mina att ta en bit papper och sätta ett snöre på det och dra runt. Även tomma pappersrullar är jätteroliga att jaga efter enligt mina.
Sen något att klösa på kan också vara bra tex klösträd.
En transportbur att hämta hem katten i. Du kommer också behöva en sådan när du ska till veterinär etc. Lägg också i en filt.
Klösträd tycker jag är lurigt eftersom det är så olika vad katterna gillar och ett träd är en lite större investering. Det är inte heller säkert att trädet får plats just där katten bestämmer sig för att den vill klösa (aka doftmarkera).
Min katt är rätt ointresserad av klösträd så här har det varit bortkastade pengar. Hon klöser hellre på mattor, alltså horisontellt hellre än vertikalt, så det har varit bättre att se till att ha klösvänliga sådana (Solveig hälsar att trasmattor, jutemattor och vävda dörrmattor är supergoa att klösa på ).