T
Tomaten
Mig häst har alltid varit en x10 att longera, det har varit hjälm, säkerhets väst och en lång bön till gud som har varit tvunget för att klara sig. Han har sprungit emot mig och genat in och slängt sig på linan, sparkat mot mig osv. Det har inte hjälpt att låta bli piskan, då blev det ännu värre jag hade liksom inget att försvar mig med Däremot har det gått om jag släpt lös honom, då har han sprungit så fint på volt runt mig. Det är ju dock lite svårt så länge man inte har paddock, så jag har ju försökt att träna från grunden, med måttliga reslutat.
I dag lånade jag en kapson för att se hur han reagerade när han slängde sig på linan(med detta menar jag att han genar in och drar iväg). Det som händer var dock som följer.
Hästen går som en ÄNGEL, i skritt,trav OCH galopp.
Inte EN enda gång försöker han gör några utfall mot mig.
Han ser verkligen ut att han roligt också!
Då började jag ju genast tänka, varför?
Fritt fram för era teorier...
Min teori, han är ju rätt så känslig i munnen och han störde helt enkelt av att ha linan slängades i bettet. Nu blev det mer stilla och han slapp obehaget och behövde då inte "skydda" sig genom att försöka rymma ifrån det...När jag går igenom i huvudet verkar det vettigt.
Attans vad långt det blir, massa svammel och egentligen spelar det väl ingen som helst roll. Hästen trivs och jag slipper fundera på vad som ska stå på min gravsten!
I dag lånade jag en kapson för att se hur han reagerade när han slängde sig på linan(med detta menar jag att han genar in och drar iväg). Det som händer var dock som följer.
Hästen går som en ÄNGEL, i skritt,trav OCH galopp.
Inte EN enda gång försöker han gör några utfall mot mig.
Han ser verkligen ut att han roligt också!
Då började jag ju genast tänka, varför?
Fritt fram för era teorier...
Min teori, han är ju rätt så känslig i munnen och han störde helt enkelt av att ha linan slängades i bettet. Nu blev det mer stilla och han slapp obehaget och behövde då inte "skydda" sig genom att försöka rymma ifrån det...När jag går igenom i huvudet verkar det vettigt.
Attans vad långt det blir, massa svammel och egentligen spelar det väl ingen som helst roll. Hästen trivs och jag slipper fundera på vad som ska stå på min gravsten!