Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske någon påstår att rex-katter är allergivänliga... men jag tror inte det stämmer. Jag har en nu (haft två) och min mamma har känt av dem mer än vad hon känner av bondkatten. De har ju kortare, fjunigare päls och en del kallar dem "allergivänliga" men det är ju inte pälsen i sig som framkallar allergi. Jag tror katt är rätt svårt... katt o häst är väl de djur som är bland de mest allergiframkallande vad jag förstått.finns d allergivänliga katter? Typ på hundsidan har vi juh pudlarna som e mer eller mindra allergiväliga å hos hästarna baskirerna (stavn?), så borde d väl finnas katter?
själv har ja hållt mej till bonnkatter men min pojkvän tål dom inte å katt kan man la inte va utan?
Eftersom en katt som ställs ut på kattutställning badas alltid innan, för det är ju trots allt en skönhetstävling.
Och enligt dom regler som finns inom bl.a. Sverak så får man inte ställa ut oftare än varannan helg.
= badning 1-2 ggr/månad, minst.
Detsamma gäller för hundar som ställs ut.
Så även "hemmadjuren" kan mycket väl badas lika ofta.
Och det finna ju ingen anledning till att göra ett fullt utställningsbad varje gång till "hemmadjuren", utan det räcker oftast att man spolar av djuret.
Precis som man gör när man kommer hem efter att ha rastat hunden och den rullat sej i lera eller tagit ett bad i havet, för att ta några exempel.
Eller låter du då ditt djur fara runt i bostaden otvättad?!??