orion_x
Trådstartare
Någon som läst den artiklen? Måste säga att jag tyckte det verkade ganska intressant. Att det är salt och sockertransporten i cellerna som ställer till det och skapar exemet. Själv har jag precis avslutat en kurs i cellbiologi, så jag vet ju att finns det mycket natrium i cellen så kan inte glukos komma in, eftersom den använder enegin från Na för att ta sig in i cellen.
Hade funderingar på att kanske fråga bonden om att släppa på bete, men nu kanske man ska ta sig en funderare om man ska släppa på bete alls, förrens i juli eller så.
faktiskt så kom jag att tänka på min hästs mamma, hon började inte klia sig förrens hon kom på mer näringsrikt bete. Kanske är det faktist det som kan vara orsaken.
Någon som läst och har några erfarenheter/kommentarer?
Hade funderingar på att kanske fråga bonden om att släppa på bete, men nu kanske man ska ta sig en funderare om man ska släppa på bete alls, förrens i juli eller så.
faktiskt så kom jag att tänka på min hästs mamma, hon började inte klia sig förrens hon kom på mer näringsrikt bete. Kanske är det faktist det som kan vara orsaken.
Någon som läst och har några erfarenheter/kommentarer?