skogsflicka

Trådstartare
Min häst har under större delen av sommaren haft rinnande näsa (inte så det runnit en väldans massa utan litegrann, speciellt då han sprungit omkring el vi varit på promenad) han har även vid några tillfällen haft tyngre andning. Några få gånger har det varit lite vitare fastare form på snoret, men det är mycket sällan. Han är även röd inne i näsborrarna som de brukar bli då de ansträngt sig.

Tänkte det kunde vara någon infektion i kroppen, men han har ingen feber.

Har varit till hästkliniken, ifall det kanske kunde vara bronkit. Men vet. tyckte allt var bra.

Han är i fint hull, hans päls glänser och han ser allmänt lycklig och nöjd ut.

Kan det kanske vara så att min häst har pollenallergi?

Veterinärerna i Sverige kan inte analysera allergier tror jag. Vår vet. skickade ett prov till Tyskland, och då tog dom fram vilken allergi hästen led av.

Möjligt, min häst är pollenöverkänslig. I våras frustade han och fick vitt vattnigt slem i näsan. En fd lärare på HTU konstaterade pollenöverkänslighet. Jag har köpt homeopatmedel mot just detta, det heter Mixed pollen. Han ska få det i tre dagar nu, sen ska vi vänta till våren. Han ska även få Hackaway mot frustningarna, även om det är mycket bättre mot i våras.

Lycka till! :bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en häst som för tredje året i rad, med start i mitten av april tom. maj ibland andas häftigt eller låter när han andas (ett...
Svar
8
· Visningar
4 097
Senast: Karre
·
Hästvård Ja då va det dags igen, känns som det har varit mycket nu dom sista åren.. Om vi ska dra det lite kort först så har jag en 17 årig...
Svar
7
· Visningar
1 565
Hästvård Min häst var på kliniken igår för undersökning av hans ena näsborre som haft ett snor/varflöde under en vecka. Varet luktar även hemskt...
Svar
13
· Visningar
5 964
Senast: skaraborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka