Äldsta katten?

F

foxtrot

Hur gammal är din katt? Min katt är 9 i år o börjar på hängmage:P

Sv: Äldsta katten?

Här är Hanoo (13 år) bakom sin flickvän Maja (1,5):

nov-dec-05041.jpg

Hanoo-1web.jpg

Han är en glad gubbe som just nu jagar en liten sten runt, runt i lägenheten. Åldern märks genom att han är känsligare för infektioner, men han är fortfarande i väldigt bra form och umgås gärna med sina 9 veckor gamla barnbarnsbarns-barn.

Mina pojkar fyller bara 4 i sommar. En av stallkatterna är dock 21 eller 22 och min gamla katt som jag växte upp med blev 23 år gammal :)

Mina förra katter blev 11 & 14 år. Den äldre var pigg och alert nästan ända fram till slutet men när det gick utför gick det ruskigt snabbt. Jag hoppas att mina nuvarande katter blir minst 20 år! :)

Den äldsta katten jag träffat var 18 år gammal, men han var inte i någon vidare bra form. Han dök upp i mina kompisars trädgård en dag, mager och dan, med flera knölar på kroppen, och skrek efter mat. Eftersom han inte gick hem, och inte hade någon ID-märkning tog de till sist in honom. Han fick bo hos mig några dar tills vi lyckades hitta hans ägare.

När jag frågade ägaren om knölarna sa hon att "hon inte ville utsätta honom för stressen att ta honom till veterinären". Pucko! :mad:

Här är min elva-åring

th_DSC00027.jpg

halvbror 5 år

th_DSC00020.jpg

Förra sommarens nyförvärv blir ett år i maj

th_DSC00022.jpg

Min kisse är 12 i år, och jag tycker inte att det syns så mycket..
fast han är allergisk mot nått och måste käka kortison, annars kliar han sönder sig så han blir alldeles kal o sårig..
men annars är allt finnemang med honom och han älskar att leka o jävlas med valpen!!

Min mormors katt blev 15-16, togs bort när mormor dog. Hon var syster till en av våra katter, som tyvärr inte levde lika länge. Katterna jag har nu är inte så himla gamla, men vet inte exakt. Kisse är vuxen och lillan runt ett år.

mina är bebisar: 8 månader,4 år,6år, 8 år
tog tyvärr bort gammel kissen för några år sedan pga sjukdom och att han tacklade av han skulle vart 24 annars,saknar han en massa:cry: växte ju upp med honom.

Min äldsta är 19 år i år, men hon börjar verkligen bli sig till åren nu och ska snart få somna in...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
461
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama