Mynta2
Trådstartare
Min ena kisse fyller 14 år i augusti. Jag tror åldern håller på göra sin rätt. Pga hund och barn som gärna käkar kattmat har jag maten på bokhyllan längst upp, bredvid bokyllan står ett klätterträd från golv till tak. Är bara att hoppa på avsatserna så är man där. På senare tid har jag hittat gammelkatten i hundmatsäcken, ätandes hundmat för brinnande livet. Sådant har han aldrig sysslat med förut. Började fundera, det var nog ett tag sedan jag såg honom på bokyllan. Kan han ha ledbesvär kanske ? Är han lite senil ? Han är verkligen PÅ när man sysslar med mat i köket också. Jag ger honom mat där han står och är ( när jag började studera hur ofta han är på bokhyllan och i hundmatsäcken. Jag har 2 katter till, så jag antog väl bara att alla är däruppe och äter), och han äter alltid upp. Han har blivit ganska sk klängig med. Förföljer en ganska ofta och mjauar. Han slutade nästan mjaua när han blev kastrerad vid 1 års ålder. Han vill gärna vara nära. Han är ingen gosekatt, har aldrig vart det, men nu är han det.
Han är ganska överviktig, men har börjat känna ryggraden..villket kanske är på gott och ont. Är det ålderns rätt ? Vi var hos veterinären för ett halvår sedan för hans astma. Annars är han fullt frisk.
Han är ganska överviktig, men har börjat känna ryggraden..villket kanske är på gott och ont. Är det ålderns rätt ? Vi var hos veterinären för ett halvår sedan för hans astma. Annars är han fullt frisk.