astrolindgren
Trådstartare
Har precis börjat lugna ned mig efter den hittills sjukaste upplevelsen med pudeltanten. I måndags på kvällen, vid 19-tiden, blev hon plötsligt fullständigt blind. Alltså HELT blind, tittade åt fel håll när jag höll godis framför näsan, visste inte när golvet började när jag lyfte och satte ned henne, gick in i saker. Jag var helt säker på att nu dör hon. Det blev självklart illa kvickt en tur till Albano där hon lades in och prover togs. Trycket i ögonen var fint, blodtrycket var bra(jättefint för hennes ålder sade djurvårdaren), blodprover visade absolut inget förutom något höga blodplättar. De ringde mig vid 14-tiden och meddelade att hon då kunde se och var pigg och glad, så jag kunde hämta henne. 16 000 kronor innan direktreglering gick det hela på, och vi har fortfarande ingen förklaring.
Veterinärerna var nog lika förvirrade som jag, och sade att det enda de kunde komma på var att hon kunde ha fått i sig avmaskningmedel för häst. Hon har dock inte varit i närheten av ett stall eller hästbajs, det enda rimliga skulle vara om hon skulle ha slickat på ridskor, men de står i hallen bakom en barngrind så det hade behövt vara en riktigt snabb smakbit på vägen ut i så fall.
Är det någon som har varit med om något liknande?
Veterinärerna var nog lika förvirrade som jag, och sade att det enda de kunde komma på var att hon kunde ha fått i sig avmaskningmedel för häst. Hon har dock inte varit i närheten av ett stall eller hästbajs, det enda rimliga skulle vara om hon skulle ha slickat på ridskor, men de står i hallen bakom en barngrind så det hade behövt vara en riktigt snabb smakbit på vägen ut i så fall.
Är det någon som har varit med om något liknande?