Akut hjälp

sasaja

Trådstartare
Jag har köpt denna färg och har haft den på min hud.
Jag ska vara med på en maskerad hoppning och behöver måla hästen så jag undrar ifall den är säker?
Då jag inte fått något typ att utslag på armen där färgen sitter eller något annat, det är vattenfärg.
Jag vill ju inte skada hästen på något viss så vill gärna ha svar!
Det tvättades bort enkelt på armen så jag tror inte det ska vara något problem, vad tror ni?
201552018412986711084615_sbig.jpg

201552018412930601084615_sbig.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Vattenfärg för barn är aldrig giftigt om det säljs i Sverige. Enda anledningen att denna färg inte rekommenderas för barn är att den kan gå sönder i smådelar och fastna i halsen.

Det kan dock färga av sig lite så du är beredd på det. Speciellt rött och blått kan sitta kvar länge i pälsen. Det är bara att köra på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 238
Senast: Tassa
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Fazeem
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp