kicket
Trådstartare
Någon som fotade där igår?
Själv hade jag laddat kamerans batteri men glömt memory cardet i datorn
. Tog några kort hemma på grabben istället.
Var för första ggn på en ponnyutställning som dömdes av engelska domare.
Min andra utställning som jag bevistar överhuvudtaget.
Helt klart var att de ponnier jag tyckte var bra tyckte inte domarna var lika bra.
Märkte en skillnad mellan hur vad de brittiska vill ha o de holländska,tyska o sv.
Min uppfattning är att de brittiska vill ha en lite mindre ponny(maxad C) av fullblodstyp o fullblodsgång(lite raka ben med sämre tryck i bak).
Medans de övriga vill ha en större ponny(maxad D) av hbl typ med viss ponnykaraktär. Iofs gärna av lättare typ.
Kunde däremot inte hitta en röd tråd i domarnas bedömning o ställde mig frågande till flera beslut.
Inte gällande min egen då.
Själv hade jag laddat kamerans batteri men glömt memory cardet i datorn
Var för första ggn på en ponnyutställning som dömdes av engelska domare.
Min andra utställning som jag bevistar överhuvudtaget.
Helt klart var att de ponnier jag tyckte var bra tyckte inte domarna var lika bra.
Märkte en skillnad mellan hur vad de brittiska vill ha o de holländska,tyska o sv.
Min uppfattning är att de brittiska vill ha en lite mindre ponny(maxad C) av fullblodstyp o fullblodsgång(lite raka ben med sämre tryck i bak).
Medans de övriga vill ha en större ponny(maxad D) av hbl typ med viss ponnykaraktär. Iofs gärna av lättare typ.
Kunde däremot inte hitta en röd tråd i domarnas bedömning o ställde mig frågande till flera beslut.
Inte gällande min egen då.