Åkerby Gård 30/8-08

kicket

Trådstartare
Någon som fotade där igår?
Själv hade jag laddat kamerans batteri men glömt memory cardet i datorn:o. Tog några kort hemma på grabben istället.

Var för första ggn på en ponnyutställning som dömdes av engelska domare.
Min andra utställning som jag bevistar överhuvudtaget.
Helt klart var att de ponnier jag tyckte var bra tyckte inte domarna var lika bra.
Märkte en skillnad mellan hur vad de brittiska vill ha o de holländska,tyska o sv.
Min uppfattning är att de brittiska vill ha en lite mindre ponny(maxad C) av fullblodstyp o fullblodsgång(lite raka ben med sämre tryck i bak).
Medans de övriga vill ha en större ponny(maxad D) av hbl typ med viss ponnykaraktär. Iofs gärna av lättare typ.
Kunde däremot inte hitta en röd tråd i domarnas bedömning o ställde mig frågande till flera beslut.
Inte gällande min egen då.

Sv: Åkerby Gård 30/8-08

:D Jahaa, det var du som skrek i "högan sky" över att du glömde stoppa i minneskortet!! Fniss.

Jag var en av de som fotograferade. Den enda som gjorde det under heela dagen...

Foton kommer inom kort på min Picasasida. Länk till den kommer finnas på RSF:s hemsida när det blir aktuellt.

Din ponnykille var trevlig!

/ Marie

Tack!
Ja inte tyckte ju domarna att han var trevlig...hihi.
Första kommentaren var att " det var sådana här vi började med för 40 år sedan"...:crazy:
O tittar man på avelsmålet så stämmer han ju inte in alls på den...bättre på ASRP avelsmål.
Men han skötte sig verkligen kanon hela dagen...så jag är nöjd o får se det som ett träningstillfälle.
Får se vad de säger om honom på Jälla i slutet av sept.
Han får nog nerdrag på typ eftersom han kommer bli övervuxen...
Ser fram emot bilder.

Aaha du ska alltså ställa ut igen på Jälla? Trodde du skulle dit bara och kika :)

Jag har inte ställt ut på Jälla än i år.
Ska göra det den 27/9.
Kommer försöka åka med både åringen o hans yngre helbror o mamma.
Kruxet är det där med 2 bilar o 2 släp...
Chafför o bil fixat...o släp borde inte vara något problem.
Jag har egentligen en rpsto åring som jag gärna skulle visa...men det blir för många o då blev hon bortprioriterad denna gång.
Rp hingstfölet ska säljas o då vill jag ha en bedömning först.
Åringen vill jag också veta ifall kulorna ska vara kvar eller inte.

Okey då hänger jag med.

Ja för du nämde att du skulle till Jälla den 27/9, då även jag ska dit. Men det lät som du bara skulle dit för och kika på alla. Men då vet jag att även du ska visa några :D Vad kul och få se en till från buke osv.

Dom tyckte inte din hingst var dålig, utan de vill ha litet huvud vackra ögon och små öron! T.o.m det stoet som vann fick kritik för stora öron! Diablo hade perfekt huvud öga och öron men han var i gengälld för högrest enl Brittiska mått mätt.
Din hingst var jättefin och en mycket bra ridmodell. Jag tror inte han får neddraget på typ, Pauli som är 152cm fick sist 9;a på typ och det är ju en mycket bra poäng!

Jag känner mig dum nu som inte hängde med och visade Revansch.

"Dom tyckte inte din hingst var dålig, utan de vill ha litet huvud vackra ögon och små öron!"

Det stämmer ju in helt perfekt på honom :D

Jag får ta och dubbelregistrera honom i RSF :)

Nej tror inte heller de tyckte han var dålig...bara att han passade dåligt in på avelsmålet i den föreningen...;)
Men visst var han en ängel???:love:

Aenglah: Tycker jag absolut att du ska göra...sötare huvud får man leta efter.:love:

Nu har bilderna kommit på Zabas hemsida.
Många fina bilder... bla fina huvudbilder på Diablo:love:

Tack för fina kort!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka