Agria djurförsäkringar

Hästärbäst

Trådstartare
Någon här som har agria a1 guld försäkring på sin häst/ponny? Hur mycket är då hästen försäkrad till och hur mycket pengar betalar ni i månaden? :D

Jag har inte Agria, men provade att räkna ut kostnaden på deras hemsida. 1000 kr/månad för ett SWB för ridning blev det. Det finns andra bolag som har samma täckning för lägre peng, så leta runt lite skulle jag säga. Tycker själv att det är lite underligt att behöva ha en tilläggsförsäkring för att det ska täcka en av de vanligaste skadorna på häst...

Jag har inte Agria, men provade att räkna ut kostnaden på deras hemsida. 1000 kr/månad för ett SWB för ridning blev det. Det finns andra bolag som har samma täckning för lägre peng, så leta runt lite skulle jag säga. Tycker själv att det är lite underligt att behöva ha en tilläggsförsäkring för att det ska täcka en av de vanligaste skadorna på häst...
Tillägget gäller hältor som kostar över 18000 eller nått . Men visst jag håller med om att det är konstigt. Det är ju en sak om den vanliga försäkringen hade varit mkt billigare, men det är den ju inte.

Just tillägget guld kostar nästan ingenting i sammanhanget. Men har man halvblod blir det dyrt nog totalt ändå...

35’ i liv, 80’ i vetvård, Agria guld. Halvblod. Över 10’ per år.

Jag har en d-ponny som hos försäkringsbolaget står som korsningsponny. (Renrasig men ovanlig ras vilket gör att han hamnar som korsningsponny.)

28000 kr i liv, 80000 kr i veterinärvård, självrisk 1850+20% ger årspremien 5965 kr. Agria A1 guld kostar för honom 900 kr/år, veterinärvårdsdelen kostar 3243 kr/år och liv 1822 kr/år vilket tillsammans ger årspremiesumman ovan. Jag betalar alltså 497 kr/månad i försäkringspremie för honom.

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 093
Senast: Lyan
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 122
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25