Agility för blåbär *bildvarning*

Dentaku

Trådstartare
Tänk vad kombinationen februarisemester, fint väder och en proppfull snickarbod kan leda till! Jag har äntligen gjort slag i saken och prövat på lite agility på några egenhändigt ihopbyggda hinder. Inte helt oväntat tyckte hunden att det var kalaskul!

Slalom:

Slalom1.jpg

Slalom2.jpg

Slalom3.jpg

Slalom4.jpg

Däckhinder:

Dckhinder1.jpg

Hinder:

Hinder1.jpg

Hinder2.jpg

Hinder3.jpg

Jag hade dessutom totat ihop en tunnel av ett par gamla tunnband och en pressenning som jag lyckades få honom att gå igenom trots att den inte var helt stabil men tyvärr saknar jag bilder på det. Roligt hade vi hur som helst!

Sv: Agility för blåbär *bildvarning*

Ser skitkul ut....

Längtar efter att få sätta igång med min tjej....:love::banana:

//Domino_s

Vad smart med slalomet. :)
Men vad är det du har använt som slalompinnar?

VP-rör, det enda jag behövde köpa in. 10 st för 80 kr på Clas Ohlson. :)

*ha ha* Vad fint det var :D Din mössa avslöjar dig! Kommer du aldrig hem snart? Jag kniper och kniper :angel:

Nu börjar jag längta efter en hund som kan göra något ö h t :crazy:

:rofl:

Du kan börja slappna av, jag kommer hem imorgon! Men sedan får du se till att vara på benen fort, vi har hunnit med tre spår och en hel del lydnad häruppe också och är rejält laddade!

Kan säga att kära vän inte har långt kvar :cry: Det funkar när hon äter Rimadyl, men benen fungerar inte riktigt som de ska...

Jag tog en promenad med henne i förrgår och insåg hur dålig hon blivit väldigt snabbt här på slutet. Så... Det blir inte så roligt något mer som ni har på bilderna :( Men nu ska jag sova! (Försöka iaf) Det är en dag i morgon också.

F*n jag är grymt impad över ditt bygge! Det var ju hur seriöst som helst *ha ha*

Åh gud vad jag saknar det!

Skidstavar fungerar också ypperligt som slalompinnar, bara att stoppa dem rätt ned i marken. :D

Hmmm.... en vild gissning, men heter din lilla kille Martin?

Va "gött" att se att allting inte behöver kosta en massa pengar för att ha kul med sin vovve!!:banana: Man tager vad man haver:idea::bump:

Clas Ohlson nästa, då. :)

Har blivit riktigt inspirerad av dina bilder. :) *funderar på vad en sån där lektunnel för barn kan kosta*

Om du menar hunden så nej, han heter Rover. :)

Hahaha... okej... min tik Mh-ades nmligen med en Martin som är väldigt lik din hund och jag tyckte mig kunna se vissa likheter mellan dig och hans matte också. Men det är ju ett tag sen nu... det var i alla fall väldigt gulligt på MH:t när hon stod och ropade "Martin" över hela skogen. Inte direkt ett namn man är van vid att höra på hundar. =)

Man kan använda elstängsel stolpar också. Lätt att stoppa i backen.

Jag vill ju också träna lite agilty... :cry: Varför ska man bo i lägenhet? Blä jag vill ha tomt.

Jag bor också i lägenhet, det här var hemma hos min mamma. Krukorna och rören tog jag med mig hem, planen är att skaffa lite billigt material så att jag lätt kan bygga upp några provisoriska hinder där jag känner för det. :idea:

Vad roligt! Och det ser det ut som att ni har också!
Vad pysslig du är och gör egna hinder! :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka