Tramptass

Trådstartare
Tittade på Americas Funniest Homevideos och blev lite upprörd :crazy:

Dom startade en Goodzilla med ljud, rörlig framåt och blinkande ögon. Denna sattes framför hundstackarn som kröp bakåt och ner i badkaret.
Publiken skrattade, jag hade däremot mycket svårt att se det roliga i det hela. Familjen vann dessutom 1000$ (eller är det 10 000) för det hela...

Dråpligheter kan vara skoj men att skratta åt något som visar rädsla?! Ett enastående bevis på folks okunnighet... :(

Sv: afh

Jag tycker att det är ganska ofta som de videor som kommer med visar ren rädsla eller åtminstonde bristande respekt för djuren!

Jag vet inte om det var nu sist som de hade filmat två ankungar som kom springande mot kameran, den halkar omkull och kommer inte upp, viftar med både fötterna och de små stumparna till vingar, alltmedans kameramannen står och skrattar åt den. Jag såg bara allmän panik hos den stackarn....

Jag såg det åxå! jag blev riktigt förbannad! stackars hund! tycker inte att man behöver göra så mot dom! :mad: :mad:

har en video ihopklippt med katter där dom lyser med en fick lampa så att katten hoppar rakt in i en vägg.
och där dom kastar upp katten i taket. :( :mad:

Tyckte inte det var någon fara alls. Hunden blev ju inte direkt jätterädd och hur verkligheten såg ut efteråt vet ju ingen.

Liknande saker utsätter vi ju hundarna för varje dag i tex MH

Har jag gjort med mina hundar och testar även blivande valpar 8 v. med liknande saker.

Det där såg jag också. Jag har hund och tyckte att det var riktigt roligt.

Så rädd var inte hunden, då hade den knappast vågat gå förbi roboten utan hade legat stilla och darrat.

Dessutom, man kan se dte där som ren miljöträning. Jag utsätter valpen för situationer den tycker är lite skrämmande, t.ex. en gammal furbie som den förrut tyckte var läskig är nu ingenting i hundens ögon. OK, den rör sig och pratar, den var läskig först men det är den inte längre för valpen har vant sig vid den.

Ska man stänga ute alla saker som hunden tycker är läskiga som robotar och liknande får man nog en hund som blir panikslagna vid minsta ny sak.

Så dne där videon tyckte jag inte var något bevis på djurplågeri elle rhur man nu ska se det.

Jag har inte sagt något om djurplågeri, däremot sa jag att jag inte tyckte det var skoj. Jag sitter inte o garvar åt sådana saker, däremot inte sagt att jag är anti miljöträningar.

Jag sa att den visade rädsla - inte att den var skräckslagen.

Det där med djurplågeri. Det var därför jag skrev "eller hur man nu ska se det." ;)
Och skräckslagen har jag inte heller skrivit att du skrev, hade du gjort det så hade jag citerat.

Varför skulle det vara okunnighet att skratta åt något sådant?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka