Äta torv??

T

Ti_Ti

Torv är väl inte något foder men dock något min ena häst uppskattar att putta i sig.
Han rotar runt i den nya torven och får tag i de tovor som ser ut som trassel och maler i sig dessa. :confused:

Varför? Är det gott? Lider han brist på nåt? Eller något annat?

Detta är inget nytt för honom men hur bra är det?
Han får en uträknad foderstat efter alla värden han ska ha men har jag missat nåt här? :confused:

Alla tips och ideer och egna erfarenheter välkomnas och framförallt om det inte är bra.

Mvh

Ti_TI
 
Sv: Äta torv??

Både min häst och flera andra hästar på stallet stoppar i sig lite torv när vi nyss fyllt på. De äter absolut inga mängder och det är bara när vi fyllt på med ny torv. Skulle vara kul att veta varför om det är någon som vet.
 
Sv: Äta torv??

Min häst åt också av torven fast hon hade noga uträknad foderstat. Jag vet inte varför hon gjorde så.
Hon stannade även och åt av vissa jordpartier i skogen när vi var ute och gick.
 
Sv: Äta torv??

Min har inte ätit torv förut, men iår snor han runt med mulen och käkar upp liksom smårötter?? En hästägare har fått ta bort torven inne hos sin Nordis för han käkade friskt..vet inte varför. En till har torvbädd och den är också uppbökad...hoppas vi får svar
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 228
Senast: kem
·
Hästmänniskan jag har en häst utlånad på foder och jag vet just nu inte vad jag ska göra. Hästen står i samma stall som min andra häst (som jag...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Gazzan
·
E
Foder & Strö Hej! :) När skall egentligen den största hö/kraftfoder-givan ges? Morgon/kväll? Min häst får hö fyra gången/dag. Nu får hon 2 kg...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Korven
·
N
Foder & Strö Eftersom jag har beslutsångest över min hästs foderstat, och räknar om och om igen på olika förslag och snart flippar ur, ;) så tänkte...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 599
Senast: Gumman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp