Är det förvärkar/sammandragningar?

jerseyko

Trådstartare
Har känt nu de senaste gångerna jag ridit något som liknar kraftig "håll" (stavas de så?) skritt och galopp går bra men när jag travar så känns de som jag käkat typ 50 kg mat precis innan jag satt upp ;)

Har läst att i v.23 är det inte ovanligt att känna förvärkar.

Det gör ju inte så ont att det lixom är jobbigt, utan jag blir mer orolig. Känner inte av någonting på jobbet och då utsätts jag för mer påfrestningar än ridningen.

Hästen går på bete om 2 veckor och jag vill så gärna rida de här veckorna innan det är slut med ridandet :(
 
Sv: Är det förvärkar/sammandragningar?

Det är förmodligen sammandragningar. Det fick jag ofta när jag red när jag väntade sonen. Och som du säger, trav var värst. Snabbjobb på galoppen var en baggis men fy fn för att trava av hästen efteråt.
Red LA dressyr i åttonde månaden och det var väl sådär kul att rida mellantrav på halblod med stooor gång........
 
Sv: Är det förvärkar/sammandragningar?

Stor gång har inte min häst direkt med hennes trippiga fullblodstrav ;) Nu har dessutom medryttaren lyckats skada knät ordentligt! Får ta många skritt pauser och tömköra (Så jobbigt bara då gräset går upp till midjan på en! Vi har ingen ridbana)
 
Sv: Är det förvärkar/sammandragningar?

Om magen blir hård och det känns som att nån drar åt ett bälte runt dig så är det sammandragningar.

Jag började få det runt v.20.
Mina gjorde aldrig ont. Inte förrän det blev riktiga värkar, och då tog det 2 timmar innan sonen var född.
 
Sv: Är det förvärkar/sammandragningar?

Då är det sammandragningar jag känner och inget annat. Ont vet jag inte om man ska beskriva det som, det är ju inte direkt bekvämt men inte så man måste lägga sig i fosterställning och gråta direkt!

Konstigt att jag inte känner nått på jobbet...
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 366
Senast: Fiorano
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Ray
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Sortera plast?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp