Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Dingelass

Trådstartare
Hur blir jag redo för att finna Kärleken igen?

Jag är så kluven, en del av mig längtar efter att bli kär...fjärilar i magen, någon som älskar mig, någon att dela Livet med.

En annan del av mig är livrädd för närhet...ärligt talat har det gått så långt att jag inte ens skulle våga gå på en dejt :o
Den här delen av mig har vuxit sig större o större, den säger mig att jag aldrig mer kommer kunna kompromissa om saker, inte ens småsaker - jag kör mitt race nu, den säger mig att min dotter inte behöver få in någon ny i vårt liv, att manssläktet är totalt opålitligt osv.

Sen är det nånting konstigt, som jag inte vet vad jag ska göra med...det sexuella...Jag mår illa av tanken på nakenhet, tanken på en mans kåthet...:yuck:
Det känns så äckligt samtidigt något jag vill ha fast utan att känna äckel då...begriper det inte ens själv...?

Vad ska jag göra med mig själv :arghh:
Alltihop sitter ju i min hjärna så skulle jag bara lära mig att tänka annorlunda borde det väl finnas hopp?
Men hur förrändrar man känslor / tankar?
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Allting har sitt pris. Frågan är vad man är villig att betala.

Sen är det ju så att man kan aldrig veta innan man provat. Det kan ju gå hur bra som helst oxå :)
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Blir du kär så blir du ju kär i en person och inte i någon slags schablon-man. Så ta det lugnt och se om du träffar en trevlig person som du inte blir äcklad av.
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Att ligga med vem som helst får mig också att känna mig illa till mods. Och jag tänker jag kommer aaaaaldrig hitta någon. Men de har dykt upp...
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Så där kände jag efter ett dåligt förhållande, ganska länge. Men jag säger som de andra, när rätt person dyker upp så är inte äckelkänslorna relaterade till honom utan till det som varit. Tvinga dig inte att försöka känna något du inte känner.

Manssläktet är ungefär lika opålitligt som det kvinnliga släktet.
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Det där gick jag också igenom när jag varit singel ett bra tag. Kunde inte ens föreställa mig att behöva jämka ihop mitt liv med någonannans. Alla mina små vanor och ovanor, friheten - ja, allt.

Viss avhållsamhet var inget dyrt pris att betala, och jag var faktiskt inte särskilt intresserad av karlar ö h t. Men sedan träffade jag ju någon som intresserade mig som person, och då föll resten på plats.

Tvinga dig inte på dejt om du inte känner för det, men jag tror det är bra att ändå träffa folk (av bägge kön) förutsättningslöst för det sociala samspelet.
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Det där är nog mycket vanligare än man tror tyvärr :(. Speciellt för att man kan betraktas som lite "udda" om man väljer att antingen

1. strunta i att ha sex för att det äcklar en ("Det är ju så VIKTIGT och NATURLIGT!!! Tänk på att vi inte skulle finnas till annars!!!" No shit sherlock.)

2. berättar om varför man blir äcklad av det, att man kanske kräver lite extra varsamhet, och därmed ses som psycho/inte över ex etc.

Jag tror man får skynda långsamt och hela tiden försöka att bara göra saker som inte känns läskiga. Man måste försöka att inpränta att man INTE är tråkig, ointressant eller frigid för att man inte orkar annat än att typ kramas med kläderna på för dagen. Jag känner väldigt väl igen äckelkänslorna inför hela intimitetsbegreppet och det enda som gjort att jag kunnat återgå till att faktiskt tycka om det har varit att hela tiden lyssna till mig själv, och värma om de gränser jag har. Att inte falla för resonemang i stil med "men jag måste för annars gör jag honom besviken nu och man kan ju inte vara elak och tilltäppt och dessutom säger alla till mig att det är så underbart detta och något måste jag väl prestera om någon ska älska mig" har för mig varit helt nödvändigt för att inte få en fullständig kontrollförlust och därmed känna stort äckel.
 
Senast ändrad:
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Är det inte en släng av hora/madonna-rävsaxen? Man ska vilja ha sex för det är så natuuurligt och fiiint och man ska leva ut sina känslor men samtidigt uppfattar till och med en död sill ramarna av (andra) förväntningar. Gör man som man faktiskt känner för är risken stor att det går utanför ramarna, åt ena eller andra hållet (på skalan frigid-slampa). Jag tror att känslorna lätt låser sig när de kläms i den rävsaxen.
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

:( va tragiskt att du känner så ....men det finns säkert nån för dig också , en man som du inte känner dig äcklad av . Svårt att tänka bort sånt , men en omtänksam fin kille kan säkert omvända dig :love:

Jag har varit singel i 8 år, inte varit intresserad av män/förhållanden övht, haft häcken full med att jobba och har övht inte ens tänkt tanken att nån skulle få ens lite tid av de timmarna som finns kvar på ett dygn...Irriterad när jag tänkte att nån skulle komma in i mitt hem...nä , jag hade det så bra som det var så :)

MEN....plötsligt var han där...visst så dumpade jag honom ganska snart för jag ville ju inte ha nån hade jag bestämt...men som tur var så nöjde han sig inte med det :love:
så nu börjar jag acceptera att ha en man i mitt liv igen ...

Det är så jäkla lätt att bli bekväm när man är singel länge...och iofs är jag så gammal nu att ett förhållande med en annan ska inte ínkräkta på mitt vanliga liv, så det är som vanligt bara att det finns en annan där också ..det ska vara gôtt o leva , och det är det också :)
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

.

Sen är det nånting konstigt, som jag inte vet vad jag ska göra med...det sexuella...Jag mår illa av tanken på nakenhet, tanken på en mans kåthet...:yuck:
Det känns så äckligt samtidigt något jag vill ha fast utan att känna äckel då...begriper det inte ens själv...?


Lite intressant.
Jag har alltid känt ett generellt ointresse för män och mäns bekräftelse när det kommer till attraktion och sex. Män som visat ett sexuellt intresse har alltid framkallat lätt förakt och äckel.
Detta har enbart gett med sig när det kommit till män som närmat sig väldigt försiktigt och först hunnit få mig intresserad.
Jag har inte sett detta som ett problem utan mer som ett roligt inslag jag själv har lite roligt åt.

Ville bara inflika med att du inte är helt ensam ;)
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Känner igen mig helt. Men jag tror nog ändå att när rätt person dyker upp så kommer det kännas bättre. Jag hoppas det. :)
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Tack allihop för era svar:)

Jag tänker nog bara för mkt, verkar som alla mina vänner börja kila stadigt nu o går i barntankar osv. så antar att det får mig att tänka mer på det här än annars...

Jag är nog helt enkelt inte "redo" men får hoppas att det är som ni säger att det kommer kännas rätt o bra den dagen Han dyker upp!
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Låter som att du inte är redo. När du blir kär på riktigt kommer du inte känna några äckelkänslor :)

Bara lev på som vanligt så kommer det säkert ordna sig så småningom :)
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

Känner igen mig helt. Men jag tror nog ändå att när rätt person dyker upp så kommer det kännas bättre. Jag hoppas det. :)

delvis knapplån, dvs jag hugger det här men svaret är mer riktat till ts :)

Jag har på senare tid undrat över varför jag, trots möjligheterna, inte är lika sexuellt aktiv som många av mina andra singelvänner.
De senaste månaderna har jag ägnat till mycket självanalysering, och har kommit fram till följande:

- det är inte äckel, utan osäkerhet som uttrycker sig i den formen
- osäkerheten kommer från att det är en situation jag inte vill slänga mig in i
- jag vill inte slänga mig in i den situationen därför att omständigheterna inte utgör det jag vill för att vilja slänga mig in i den

summan av kardemumman - vad är det i omständigheterna som inte klickar - var kritisk! det kanske inte handlar om sexet i sig, utan att de du är i kontakt med inte beter sig på ett sätt som attraherar dig?

anledningen att jag klippte citatet ovan är att jag själv ofta tänkt att "rätt" person ska dyka upp och det "bara ska funka", men att jag faktiskt inte varit tillräckligt kritisk själv. JAG har inte gjort medvetna val, utan jag har väntat på att någon ska välja mig, på att det bara ska säga pang. Nu när jag förstår hur jag uppskattar att någon beter sig så är det inte längre lika laddat. Jag har börjat uppskatta folk för hur de beter sig mot mig. Jag har börjat se folk för vem de är - eller försöker vara - istället för vilka känslor de sätter igång hos mig. Och dessutom insett att jag faktiskt inte blir intresserad av speciellt många människor, men kan uppskatta och ha trevligt med folk som är intresserade av mig! Sedan har jag även insett att jag jag gillar att ha sex, men inte med "vem som helst". Jag gillar bara att ha sex med folk jag klickar med, respekterar och som respekterar mig. Och då blir det ju inte så många i slutänden ;)

svamligt, men någonstans där finns en poäng. :o
 
Sv: Äcklas o Längtar efter lite närhet.

4 år tog det för mig. Jag försökte inte ens men sen en dag kände jag att NU vill jag träffa någon, tydligen märktes det för plötsligt fanns det killar som var intresserade och min blivande sambo var en av dem och han lyckades fånga mig. Dessutom fanns inga som helst äckelkänslor kvar på något sätt och de har inte kommit tillbaka heller.

Låt det vara och känn att du är nöjd där du är. Den dan du känner dig redo kommer du bli medveten om det!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i större delen av mitt liv känt mig kluven mellan de olika "personligheter" som finns i mig, eller intressen/livsmål/vad man nu...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Cydonia
·
Småbarn Inspirerad av tråden som handlade om att flytta med riktigt små banr startar jag nu en om att flytta med lite större. Vi funderar på att...
Svar
3
· Visningar
2 265
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp