Äckelhundar bytes. Feta julgrisar kan vara av intresse...

G

GaurdianAngel

Nu på kvällspromenaden så hittade båda hundarna något riktig riktigt äckligt att rulla sig i. De försvann in någon meter in i skogen och kom tillbaka efter någon minut. Helt nersörjade med något som luktade ruttet lik. :crazy: :crazy: :crazy: (kräksmiley önskas)

Hade jag mött någon på vägen hem, hade jag utan att tveka skänkt bort dessa hundar.

Så Cillamuffins, vill Du byta?? Lukt som lukt. Du får smala och fina hundar, dock mycket illaluktande trots bad och jag får Dina julgrisar. :angel:

Sv: Äckelhundar bytes. Feta julgrisar kan vara av intresse...

yes sir! mina rullar sig inte, och du kan säkert håva in lite pengar med deras hjälp (det måste vara något sensationellt med en sjungande julgris).

jag hänger en wunderbaum runt halsen på dina och vips så är alla glada och nöjda.

Haha, det där känner jag igen.:angel:

I somras tog jag bilen ut till ett ställe och gick en härlig promenad med Boris. På tillbakavägen kommer det några "stavgående" tanter och går, så jag kallar på B och kopplar honom. En av tanterna hojtar förtjust "åååh vilken fin hund, får vi hälsa". B kopplas lös och charmar damerna med pussar och se-på-mig-så-snygg-jag-är-gester. Allt frid och fröjd, och tanterna surrade på glatt.
Plötsligt ser jag att en av dem blir alldeles förstenad och pekar bakom mig. När jag vänder mig om stiger just min hund upp ur diket - insmetad i någon svart/grått/brunt sörja som luktar APA.:eek:
Vill fortfarande inte spekulera i vad det var, men det stank värre än skit.:cry:
Nu till problemet - hur skulle jag få hem hunden? Inget vatten i närheten, och trots att jag har en äldre slit-och-släng-bil så ville jag ju inte ha in stanken där!:eek: :crazy:
Så jag tog det som fanns... En rulle svarta sopsäckar.:idea: En säck för varje ben och en för kroppen. Allt knöts ihop uppe på ryggen med dubbla blåknutar.:devil: :D :D

Så jag vet hur det känns.;)

Ja ja! Nu ser du fördelar med hundar som ÄTER UPP skiten istället för att rulla sig i den :rofl: Mina är för glupska för att låta delikatessen gå för ett SPA!

Nåja, nu ljuger jag en aning. Den ena skulle helt sant aldrig i livet rulla utan det är bara glufs glufs. Den andra brukar faktiskt rulla på döda möss och sånt, så jag tror att hon skulle kunna välja det alternativet också...

Nä gu jag dör... Fy vad roligt det måste sett ut *ha ha*

Min kompis slängde in sin hund där bak. Hon hade kombi med hundbur. Sen spolade hon av hunden med vattenslang när hon kom hem :p Å sen rengjorde hon bilen *spysmily* (Se nu fick man anv. för den igen...)

Ja, det är ju vidrigt. Som tur var befann jag mig ju i hemtrakterna. Hade jag varit i behov av att åka bil hem, så hade de f-n fått sprungit själva fastbundna i kroken. :devil: :devil:

De måste ha varit något dött djur som de rullat sig i. Det luktade verkligen ruttet. Och kladd var det överallt.

Så kul när man bor i lägenhet och inte har möjlighet till vattenslang. OCh ännu roligare när man kommer hem och sambon inte är hemma och man ska bada dessa äckel helt ensam. En blir kommenderad plats i badrummet medan den andra badas. Och så byte.

Idag luktar de fortfarande. Någon som har tips på vad man kan bada dem i? Något som garanterat tar bort lukten?

G.A som inte tänker varken krama eller pussa på sina hundar förrän tidigast på julafton. :mad:

Klorin? :angel:
Ne, men grönsåpa brukar funka rätt bra på mulle när han har rullat sej i häst och koskit :crazy:

GA: Fick du bort stanken från hundarna sen? :rofl:

Ja, kan säga att de fortfarande inte fått komma upp i varken soffa eller säng. Klappar har de fått, men inge pussar och borra-in-näsan-i-pälsen-mys. :crazy: Det får vänta. Jag badade dem 3 dagar i sträck. :mad: Nu luktar de visserligen helt ok igen, men nja...riktiga myset får vänta tills imorgon. :o

:rofl: sorry, men kan inte låta bli å garva. :o
Tur man har en hund som enbart (peppar peppar) rullar sej i hästsk*t och det lär han få leta länge efter :D

Ja, de är så jä-la fina i kanten vad gäller så mycket annat. :mad: Jädrans jyckar, men man får väl vara glad att de inte gjorde det idag eller så. Lagom kul att dra med sig två stinkbomber på julafton. :o

Nä, kan säga att jag har inte vågat titta in i skogen där de rullade sig, har passerat där många gånger efter detta och jag bevakar dem som en hök. :cool: Det känns tom vidrigt bara man passerar nu, hua de har väl inte efterlyst någon försvunnen människa eller så de senaste veckorna?? :crazy: :crazy: :angel:

Ne usch... jag skulle nog undvika den där platsen ett bra tag framöver, vem vet dom kanske får för sej att rulla sej igen :crazy:

Haha så underbara de små liven är! Som om att det inte finns tillräckligt att sysselsätta sej med för oss så här innan jul :rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 868
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund I lägenhetshuset jag bor i nu är det ett par som har sina två hundar lösa ute på tomten som hör till lägenheterna. Det är ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 343
Senast: linnsan
·
Övr. Hund ... hade min hund gärna haft på sitt samvete. Ja, min söta lyhörda lydiga valp har de senaste dagarna plötsligt insett att han faktiskt...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: Hoppelhase
·
Övr. Hund Att bli påflugen av en annan hund... Så jävla typiskt när man lagt ner år på att få Focus att sluta hata andra hanar. Det började med...
2
Svar
31
· Visningar
2 841
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar