orion_x

Trådstartare
Var på ÅB igen med Kiwi. Ohalt vänster fram :) :banana: :banana: . Men tyvärr rejält halt höger fram :( . Men det var ju bra att hon ändå har svarat så pass bra på behandlingen hon fick i vänster hovled förra gången. Så nu är det bara att vänta och hålla hästen någolunda stilla i tre veckor till... Men vet lät mycket mer positiv idag än vad han gjorde sist. Nu trodde han att detta skulle nog gå att fixa. Hoppas hon blir bra nu lilla pållan bara.

Hehe, hon gav vet det onda ögat när han hade sprutat höger hovled. Han försökte prata lite snällt med henne och hon bara blängde på honom. ;) . Så nog finns det humör i damen=) Men jag tror hon är på bättringsvägen för hon är åt minstone lite trevligare att ha och göra med nu än innan=).

Jaja, tänkte bara skriva och berätta lite om dagens besök.

Sv: ÅB idag

Vad bra att det går åt rätt håll.. :)
Har haft samma problem med en av mina, hovled vä fram, men där var det kotan på höger fram & inte hovled.
Bara en tanke...
Bedövade de och kollade att det säkert satt i hovled även höger eller var det ett konstaterande från vetrinär bara att det borde vara liksidigt ??
(eftersom det är HOvled vä fram som spökat tänkte jag)) Tyvärr så gjorde min vet så, att han behandlade hovled höger också för att hon reaggerade på låg böjning & man bedövat sig fram till att det var hovled vä fram... (och då borde det ju vara det på högern oxå)
Ibland är de lite slarviga tyvärr... fast det visade sig senare att det aldrig funnits nåt i hovled höger fram, det var i kotan...
Blev bara nyfiken...
Lycka till med hästen..
MVH

Sv: ÅB idag

Jodå, vi bedövade bort höger hovled och konstaterade att det var där det satt.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
557
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 280
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka