Bukefalos 28 år!

Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

darkblonde

Trådstartare
Jag vaknade kl sju imorse. Eftersom jag jobbar eftermiddag-kväll brukar jag vara uppe sent och ha sovmorgon, men inte idag. Idag skulle hantverkare komma mellan sju och åtta för att byta ut ett sprucket handfat i pojkvännens lägenhet. Han är på jobbet vid den tiden, så jag hade erbjudit mig att släppa in dem.

Klockan åtta hade de inte kommit, men jag var ju iaf påklädd och klar. Jag diskade lite så länge.

Klockan nio började jag inse att tvättiden jag hade i min tvättstuga bara var att glömma, eftersom de aldrig skulle hinna både komma hit och bli klara till kvart i tio.

Nu har herr lägenhetsinnehavare ringt till bovärden och frågat vilken tid jag kan vänta mig att de ska dyka upp. Beskedet han fick var "På måndag förmiddag", med tillägget "Vi försökte ringa dig men eh... det måste ha blivit något fel".

TACK för att alla mina kläder är smutsiga och jag lider av sömnbrist! :mad::devil: Nu kan jag ju i alla fall roa mig med att eh... titta på TV tills jag ska gå till jobbet om två timmar.
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Ska förresten passa på att tillägga att jag inte hatar ALLA hantverkare i hela världen. Det känns lämpligt dels eftersom jag blir så trött på trådar där man dömer ut hela yrkeskategorier (t ex telefonförsäljare :angel:) och dels för att min pojkvän faktiskt också är hantverkare. Dock inte av den puckade och ohyfsade sorten som skiter i andras liv.
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

I hear ya sistah! :D

Det är väl en av de stora nackdelarna med att bo i hyresrätt (heter det väl? :o), men det är rätt schysst att få saker och ting lagade/utbytta utan att behöva anstränga sig och betala enorma summor själv.

Jag längtar tills jag vinner på skraplotter och kan flytta ut i skogen. :D
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Tja, vad jag förstår var det satjävla handfatet sprucket redan när han flyttade in för tre år sedan. :mad: Då orkade han dock inte tjata om det, men nu när det börjar bli dags att hyra ut i andra hand så... ;)

Bo i skogen låter mysigt. :) I alla fall tills man börjar tänka på lååånga pendlingstider.
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Jag skulle ha in hantverkare i gamla lägenheten klockan 07.30 i onsdags. Klockan 07.15 kör jag upp och parkerar på vägen utanför, och ser hur två killar hoppar ur en skåpbil uppe vid porten. Det var de... 15 minuter tidiga! :eek: Och trevliga var de, och jobbet blev bra!

Jag är förvånad. Mycket. Och nöjd!

Har för övrigt också ett sprucket handfat i nya lägenheten, men eftersom det inte läcker så ser jag ingen anledning att byta ut det just nu.
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

:D Det låter ju helt underbart! Så skulle alla ha det. :)

Uppdatering: Jag har just informerats om planen för nästa vecka. För att förhindra att handfatet glöms bort igen på måndag, kommer de det första de gör på morgonen. :idea: Alltså ska jag vakna klockan sju igen. :banana:
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Jodå, det känner man igen. Fick sitta hemma och vänta i en hel dag för några veckor sedan för att en hantverkare skulle komma. Han skulle komma kl 10:00 på förmiddagen, kl 19:00 insåg jag att han nog inte skulle komma... (hade ringt en gång vid 13 för att fråga hur det gick, var ju tvungen att gå ut med hunden).

Nog för att det inte är så lätt att vara hantverkare, det förstår jag men efter att ha varit med när mina föräldrar byggde hus så har man den erfarenheten att: Hantverkare kommer aldrig i tid och hör aldrig av sig.
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Jag hade också problem med hantverkare som skulle komma och besikta min lägenhet då den blivit stamrenoverad. Hade mycket problem men tex en dörr som skulle bytas (min var trasig) men eftersom samtliga lägenheter renoverades och 2: or och 3: or breddades skulle dessa dörrar inte behövas och det var inga problem att jag skulle få en sådan. Detta var även från början inskrivet i mina önskamål och de hävdade att det inte var några problem. Men de hade de sedan glömt detta :mad:
Hade även extrema problem att få upp mina krokar och toalettrulleshållare.

De skulle komma tidigt på morgonen. Klockan fyra på eftermiddagen hade jag fortfarande inte hört av dem och ringde.
-"Nä vi har redan varit där" :cool:
Sammanbrott från min sida bor i en etta och har dörren ett par meter från sängen helt omöjligt att gå in utan att det märks. Eftersom jag hade ovanstående saker att ta upp stannade jag hemma från skolan och var måttligt road av detta.
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Känner igen det där..
När vi skulle byta golv i köket och slipa golvet i vardagsrummet skulle de komma på onsdagmorgon. Flyttade ut alla möbler i sovrummet. Detta skulle de fixa tills torsdag eftermiddag. Bodde hemma hos sambons föräldrar under tiden..

Åkte dit på torsdagen, de hade inte ens varit där.. Ringde till vår bovärd, som fick tag i chefen till hantverkarna - de hade visst tagit ledigt under onsdagen:cool: De roliga var att de kom själva hit till oss för att ta en dag som vi båda kunde (de skötte allt sånt själva).

Summan av kardemumman blev att vi fick inte golven gjorda för tisdagen efter.. Hade ju knappt några kläder med iom att vi "bara" skulle sova borta en natt.. Så var inte vidare kul att sova borta en vecka, med ombyte för en natt.. Kläderna hemma kom vi inte åt pga av möblerna som stod packade i vägen..


Men men, han som målade väggarna i köket (vid ett senare tillfälle) var toppen! Målade tom listerna och väggen vid köksbänken vit för de var så fula:D
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

:D Tack för alla berättelser om egna erfarenheter! Plötsligt känns min bortkastade förmiddag inte fullt så jobbig längre, om man jämför med vad ni varit med om.

Nu hoppas jag bara att de faktiskt dyker upp på måndag. :mad: :D
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Haha känner igen det där, har väntat på hantverkare många dagar och veckor iom att jag totalrenoverar ett hus, dom kommer aldrig när dom ska och när dom äntligen kommer är det typ sju på morgonen :crazy: Just nu väntar jag med spänning på rörmockaren som ska koppla in mitt badrum... nån gång nästa vecka var det.... hmn.... ska vi tro på det.... :smirk:
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

"Vår" elektriker är hopplös. Han kommer bara om det är akut annars ska han ta det när han har vägarna förbi....... Gissa om det kan dröja. Fick vänta 1 1/2 år för att få fixat en sak med belysningen på jobbet som bara tog en halvtimme att åtgärda när han väl var på plats.
Snickarna är däremot toppen. De har fullt upp att göra men klämmer in akuta saker och gäller det större arbeten så kan man få vänta men de kommer när de har sagt iaf.
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Hantverkare ger mig både ångest och utslag. Jag skulle kunna berätta hur många historier som helst vilka involverar allt från att inte komma i tid till dåligt arbete och hantverkare som håller på att förstöra all elektronik i bostaden (samtidigt som han trillar ned från en stege och slår upp ett hål i väggen).

Men jag försöker att tänka så att det finns trevliga hantverkare som dessutom kommer i tid. Jag minns en gång när jag var var ute och traskade på campusområdet och möter min bihandledare i full karriär på cykel och med andan i halsen hojtades: "Hej! Jag hinner inte stanna och prata, jag har en hantverkare hemma som är där i tid!"
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

I know the feeling :D
Vårat avlopp var sönder i julas (från halva december till början av januari). Hantverkarna skulle komma en dag, men kom inte. Det hände flera gånger. Orka springa ut mitt i natten för att gå på toa i uthuset liksom :crazy:


Btw så hämnades jag lite på en av dem :devil: Han trodde att han var helt ensam i huset förutom hundarna. Men så hade jag gått ner medan han var ute för att hämta något och så stod jag blickstilla och knäpptyst i rummet bredvid hallen. Han blev rädd när han såg mig :rofl: Och till mamma sa han senare att han hade hållt på att få en hjärtattak när han såg mig där :D
 
Senast ändrad:
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Ska förresten passa på att tillägga att jag inte hatar ALLA hantverkare i hela världen. Det känns lämpligt dels eftersom jag blir så trött på trådar där man dömer ut hela yrkeskategorier (t ex telefonförsäljare :angel:)

:rofl: Jag antar att det var en pik åt min "telefonförsäljningstråd" och jag måste försvara mig med att jag inte tycker det minsta illa om just telefonförsäljarna utan om fenomenet telefonförsäljning i allmänhet ;)

Just hantverkare har jag aldrig drabbats av men när vi ändå hackar på yrkesgrupper finns det väl en som de flesta här drabbas av som inte heller tillhör den pålitligaste kategorin...hästmänniskor!
Om sotare och dylikt tillhör kategorin hantverkare tycker jag dom brukar dyka upp ungefär då dom har sagt men däremot hovslagare, veterinärer, tandläkare, equiterapeuter, massörer osv verkar ha som princip att ALDRIG komma i tid.
Fast det hör väl hemma i en egen tråd...
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

:rofl: Jag antar att det var en pik åt min "telefonförsäljningstråd" och jag måste försvara mig med att jag inte tycker det minsta illa om just telefonförsäljarna utan om fenomenet telefonförsäljning i allmänhet ;)

Faktiskt tänkte jag inte just på din tråd. :p Den var inte den första i ämnet, och jag vågar slå vad om att den inte kommer att bli den sista heller. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp