Ååå, det är så synd om min vovve...

Kalaspinglan

Trådstartare
... tycker han själv, i alla fall.

Han vägrar äta, står apatiskt och stirrar rakt in i väggen, går runt och piper, är allmänt rastlös och hans hörsel har försämrats betydligt (hmmm).

Däremot så verkar han pigg och alert. Så fort jag öppnar dörren så skjuter han iväg som en kanonkula. Står läääääääänge och luktar på samma ställe.

Suck... kanske vi skulle valt en tik i alla fall??! :angel: :confused: :crazy: :D

Sv: Ååå, det är så synd om min vovve...

Kalaspinglan skrev:
... tycker han själv, i alla fall.

Han vägrar äta, står apatiskt och stirrar rakt in i väggen, går runt och piper, är allmänt rastlös och hans hörsel har försämrats betydligt (hmmm).

Däremot så verkar han pigg och alert. Så fort jag öppnar dörren så skjuter han iväg som en kanonkula. Står läääääääänge och luktar på samma ställe.

Suck... kanske vi skulle valt en tik i alla fall??! :angel: :confused: :crazy: :D

:rofl: :rofl: :rofl:

Jaså det är en sån du har!
Minns så väl den gamla tanten här i byn som saknade sin hanhund när vår tik löpte, en liten ful sak lika orginell som sin tant.
Mamma var på affären när tanten beklagade sig att hunden försvunnit och varit borta nästan en vecka mitt i smällkalla vintern.
Ha, sa mamma han ligger nerom vårat fönster och ylar dag och natt!
Vet ni vad tanten sa?
Jo, "kan du inte köpa lite korv åt honom, han måste vara hungrig"
Tuff tant va?!

:rofl: :rofl:

Låter väldigt bekant... :D

Vår hanhund var dålig i magen rätt ofta (diverse medicinska problem) så han lärde sig väcka oss på nätterna om han måste ut snabbt. Han var jätteduktig med det - förutom när det fanns löptik ute. Då kom han sättande till sängen mitt i natten och tjöt: "Hjäääälp jaghållerpåattbajsapåmej, måste ut nuuuuuuUUUU!!!"
Och när matte sömnig och halvt påklädd med omaka skor på fötterna tog hunden i kopplet och sprang till närmsta buske, var han nödig då? Nää han skulle bara ut och lukta lite. Måste ha blivit ett missförstånd... :D
Matte = :mad:
:rofl:

Haha, rolig hund!
Smart en i alla fall.

:D Jo det där känner jag igen. Hade tidigare en hane som hade koll på varenda löptik på en mils omkrets... Kunde vara väldigt enerverande.

Nu för tiden får hanarna boa i hundgården när tikarna löper. Då slipper man dessutom risken för hemliga förbjudna kärleksmöten på nätterna.

Usch, blir påmind om vad som komma ska...
Vi inväntar lilltikens första löp när som , och den äldres första löp för detta året...:eek: :eek:
Behöver jag tillägga att vi har en tredje hund av det andra könet :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka