A touch of the west, Täby galopp

S

shallow_xx

Vilka kommer och tittar på när vi kör lite uppvisningar på Täby Galopp lördagen den 30e Juli?
Uppvisningar mellan varje löp, barrelrace, roping, reining, trail m.m.
Fritt inträde om man visar upp medlemskort från WRAS-ansluten klubb.
Från klockan 14.30 kommer westernbyn att vara öppen där det finns ponnyridning och lassokastning eller kom och bara prata lite strunt :)
På kvällen spelar countryband och linedance kommer köras :)
Kom och ha kul med oss!

282416_10150247706912707_672312706_7222899_758207_n.jpg

Sv: A touch of the west, Täby galopp

Vi kommer och tittar i alla fall!! Är det cowboy outfit som gäller eller?:)

Roligt!! Jag ska försöka ta med mig några kompisar! :D

Hur mycket kostar inträdet om man inte är med i en wras klubb, någon som vet?

westernutstyrsel är ett måste! ;) Tycker vi i styrelsen iaf ;)
50 kr kostar inträdet om man inte är medlem, hundar är välkomna både på galoppen och i westernbyn :)

Det är ju självklart att man skall dit! Finns inget bättre sätt att spendera lördagkvällen på!

Det är ju inga dåliga ryttare vi har som ska visa upp sig heller :banana: Helene Hokkanen går väl inte av för hackor, hehe.

Fyller på med tider....

Täbyschema Westerndagen 30 juli

14.30 Westernbyn, uppvisning roping i omgångar. Ponnyridning i anslutning till Westernbyn.

17.35 Lopp 1

18.10 V65 avd 1. - Lopp 2

18.20 Westernparad, 10 min

... 18.45 V65 avd 2. Lopp 3

18.55 Reining 5 min

19.20 V65 avd 3. Lopp 4

19.30 Pleasure 5 min

19.50 V65 avd. 4. Lopp 5

20.00 Barrel Race

20.20 V65 avd 5. Lopp 6

20.30 Quarter Race

20.50 V65 avd. 6. Lopp 7

21.10 Lopp 8

21.20 Trail 10 min

21.40 Lopp 9

21.50 Roping

På Scen Carola Becker

Linedansare på plats

Och undrar om det inte var så att man kommer in gratis om man har Cowboyhatt?

Hola,

Kollat i programmet. Gratis inträde (annars 50 spänn) för de som kan visa medlemskort i WRAS ansluten klubb. Alltså endast cowboyhatt räcker inte!

Alla med cowboyhatt har 10 % rabatt på all mat och dryck i utebaren. Gäller även hästägare med hästägarkort samt Riksgaloppdelägarkort!

mvh Eva

ja min stackars krake till rikshäst ska ju starta så kanske man ska pallra sig iväg till galoppen och kolla in spektaklet ;)

STORT TACK!
Jag och styrelsen i Distrikt Öst vill tacka er som var med och bidrog till att Täbydagen blev så lyckad. Tack för alla fina uppvisningar från er som deltog i uppvisningarna. Våra superduktiga funktionärer gjorde ett kanonjobb, snabbt byggande och lika snabbt bort från banan. Ni bidrog till att vi kunde hålla tiderna.

Eva Malmström förtjänar ett eget jätte stort tack som lika proffsigt som alltid skötte speakeriet, naturligtvis tack till vår banchef Fredrik Zetterlund som såg till att alla jobbade snabbt och Lotta Carlsund som roddade nere i Westernbyn och såg till att uppvisarna var på plats tid.

Ett extra stort tack går till familjen Carlslund och WRU som bidrog med banmaterial.

Sist men inte minst, tack Mathias Lindegren för ett par extra hjälpande händer när vi behövde.

Utan er hade vi inte kunnat genomföra detta och det är er förtjänst att det blev så lyckat!

Vi vill även ge ett stort TACK till Kenneth Orremark på www.cowboys.se för lån av sadel samt sponsring av fina priser (repgrimma med medföljande rep) till vår tävling "gissa sadelns vikt" Utan Kenneth Orremark hade vi inte kunnat genomföra tävlingen!

STORT TACK!

Anneli Hedman
Vice Ordförande/Sekreterare

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka