30 gram = 30 ml?

Monsieur de Mai

Trådstartare
Är det någon som vet om 30 gram = 30 ml?

Jag hade tidigare e-vitamin i pulverform där man skulle ge 30 ml varje dag. Nu har jag köpt ett annat där man ska ge 1-2 mått om dagen och där ett mått är 12,5 g. Det var dock inget mått med till burken (som också är pulver) och då undrar jag om jag kan använda det gamla måttet som rymmer 30 ml för att ge hästen ca 2 mått av de andra pulvret, alltså 12,5 + 12,5 g = 25 g???

Hoppas att någon förstår hur jag menar :)

Jag tycker att det är så konstigt att de benämner det första pulvret i ml när förpackningen rymmer 1000 gram. Då vore det ju bättre att även benämna måttet i gram istället för ml, men så är alltså inte fallet...

Hjälp! :)

Sv: 30 gram = 30 ml?

Nej 30 gram är inte nödvändigtvis 30 ml. Det beror på vad det är för ämne man mäter/väger.
Om jag var du skulle jag ta en hyfsat noggrann hushållsvåg och mäta upp den vikt hästen ska ha. Sen kan du mäta hur mycket det är i ml om det är ett mlmått du vill använda.

Alternativt be affären du köpte vitaminerna i om ett mått eller kontakta tilverkaren och be om ett.

Sv: 30 gram = 30 ml?

Nej 30 gram är inte nödvändigtvis 30 ml. Det beror på vad det är för ämne man mäter/väger.
Om jag var du skulle jag ta en hyfsat noggrann hushållsvåg och mäta upp den vikt hästen ska ha. Sen kan du mäta hur mycket det är i ml om det är ett mlmått du vill använda.

Alternativt be affären du köpte vitaminerna i om ett mått eller kontakta tilverkaren och be om ett.

Jo jag förstår att det inte nödvändigtvis måste vara så, men jag tänkte att eftersom båda är i pulverform så borde det vara ungefär. Men jag ska försöka få tag på ett nytt mått.

Tack för svaret!

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 537
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 238
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Jag har en 30 årig connemara ponny som hållit hullet fint tills hon blev 29. Vi har haft regelbundna besök hos vet för koll av tänder...
2
Svar
24
· Visningar
1 865
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar