Shaggy
Trådstartare
Jag red min 3 åring på lektion igår. Alldeles på slutet när vi travade av så blev hon tyngre och tyngre i handen och jag gjorde reflexmässigt en halvhalt. Eftersom hon är ung och outbildad och jag inte är världens bästa unghästutbildare (det här är första gången) så tappade vi lite väl mycket energi men jag fick bort henne från hängandet i handen och efter ett kvarts till ett halvt varv på volten var vi tillbaka i samma energi och takt. Ridläraren var väldigt nöjd med hur hon rörde sig innan jag gjorde halvhalten och var inte imponerad av energiförlusten. Tänker jag rätt eller är det bättre att hon blir lite tung och rör sig på det sättet? Jag vill verkligen inte få henne att tappa framåtbjudningen. Jag bar henne altså inte i handen men hon var på väg åt det hållet.
Jag hade tänkt fråga efter lektionen men glömde bort det. I övrigt måste jag be om ursäkt för usel besrkivning. Det är så svårt att beskriva en känsla.
Jag hade tänkt fråga efter lektionen men glömde bort det. I övrigt måste jag be om ursäkt för usel besrkivning. Det är så svårt att beskriva en känsla.