2 årig travare

varmblodstravare

Trådstartare
har en 2 årig travare som konstant vilar på sitt högra bakben.
alltid efter lugna turer i skogen till intervall träning, även när man pysslar med henne.
Har inte märkt något konstigt när jag har kört henne.
Har även kontaktat veterinär som ska titta på henne så undrar om det är någon annan här som haft en häst som gjort likadant elr någon som tror sig veta vad problemet är?:)

Sv: 2 årig travare

Ja det har jag, och jag tror inte att det behöver vara något fel.

Har ett gammalt sto som de 14 år jag känt henne alltid vilat på ett bakben. Hon har fått fyra avkommor och alla fyra vilar precis som sin mamma. Så din kan också ha lärt sig det av någon annan häst.

har en 2 årig travare som konstant vilar på sitt högra bakben.
alltid efter lugna turer i skogen till intervall träning, även när man pysslar med henne.
Har inte märkt något konstigt när jag har kört henne.
Har även kontaktat veterinär som ska titta på henne så undrar om det är någon annan här som haft en häst som gjort likadant elr någon som tror sig veta vad problemet är?:)

Menar du "lugna turer i skogen" som i ridturer?
Eller menar du promenad för hand?

Förutom att jag självklart inte tycker att en tvååring oavsett ras ska ridas, så behöver vila på en hov inte vara onormalt.

Menar du "lugna turer i skogen" som i ridturer?
Eller menar du promenad för hand?

Förutom att jag självklart inte tycker att en tvååring oavsett ras ska ridas, så behöver vila på en hov inte vara onormalt.

Är en travhäst så hon körs.lugna turer är skritt och trav.
Är kanske jag som är nojjig bara gällande det benet som vilar men man är ju rädd om sina älsklingar

Visst kan det vara något som är fel, så det är bra att få hästen kollad av veterinär. Men det är ofta så att man automatiskt gärna står på ett visst ben och vilar det andra. Titta på dig själv om du ska stå länge som kommer du att märka att du troligen alltid först lägger tyngden på samma ben och då vilar det andra.

Tränar du uteslutand ensidigt och då främst i rätvarv så är det inte ett dugg förvånande om den avlastar h.b.

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 150
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 340
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 275
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka