15 år och vill börja med westernridning...

nomigan

Trådstartare
Har alltid haft en speciell kärlek till stilen, förstår inte varför jag inte börjat tidigare... är det för sent att börja nu om man vill "satsa" på det? Jag kommer inte kunna skaffa en häst, jag har försökt efter att min skötar/foderponny dog för ett år sedan. Men nu har det blivit en valp istället för mina ihopsparade 12000. Men jag hade ingen möjlighet att skaffa en häst, stallplatsen på skolan var aldeles för dyr för att jag skulle kunna betala själv.
Men jag ska gå på naturbrukslinjen med hästinriktning i alla fall och funderar på att gå på westernridskola samtidigt. I trean kommer vi få praktisera utomlands om vi vill, och då skulle det vara kul om man kunde ordna en praktikplats i typ wyoming, nebraska, montana eller kanske texas.

Skulle helst vilja jobba på en ranch i framtiden, eller kanske ha en häst att tävla i western med och jobba med något annat. Jag vet inte ännu, men frågan är hur mycket jag hinner lära mig på tre år inom western?

Tack i förhand!
 
Sv: 15 år och vill börja med westernridning...

Kör på!
Prova, börja på westernridskola och se hur det verkar. Kanske finns det en tränare i närheten som behöver en hästskötare? Det lär man sig massor på. Kika in på WRAS och se om det finns en klubb i närheten, haka på deras aktiviteter och kanske hitta någon som behöver en medryttare?
Och välkommen in på westernforumet, där kan man få massor med tips och idéer från både rutinerade ryttare och nybörjare :)
 
Sv: 15 år och vill börja med westernridning...

Åå tack! Vet du om jag kan flytta tråden dit? Visste inte att det fanns en speciell tråd för western :D
 
Sv: 15 år och vill börja med westernridning...

Har alltid haft en speciell kärlek till stilen, förstår inte varför jag inte börjat tidigare... är det för sent att börja nu om man vill "satsa" på det? Jag kommer inte kunna skaffa en häst, jag har försökt efter att min skötar/foderponny dog för ett år sedan. Men nu har det blivit en valp istället för mina ihopsparade 12000. Men jag hade ingen möjlighet att skaffa en häst, stallplatsen på skolan var aldeles för dyr för att jag skulle kunna betala själv.
Men jag ska gå på naturbrukslinjen med hästinriktning i alla fall och funderar på att gå på westernridskola samtidigt. I trean kommer vi få praktisera utomlands om vi vill, och då skulle det vara kul om man kunde ordna en praktikplats i typ wyoming, nebraska, montana eller kanske texas.

Skulle helst vilja jobba på en ranch i framtiden, eller kanske ha en häst att tävla i western med och jobba med något annat. Jag vet inte ännu, men frågan är hur mycket jag hinner lära mig på tre år inom western?

Tack i förhand!

Om du går på Lillerud så kanske det finns en westernförening där.
Men om du inte har tillgång till häst eller tränare, så kommer du inte att hinna lära dig någonting inom western.
Ett tips: kolla med Lena och Isak i Ulvsbybacken, de har ridlektioner i western på verksamhetens hästar.
Rolf är där och jobbar halvtid tror jag. (och hoppas att jag genom att bara ange förnamn, inte har gjort reklam för någons verksamhet).
SCW är den närmsta klubben om du bor i Karlstad som angivet, annars finns WWR, Crossroads och HbWR också i Värmland.
 
Sv: 15 år och vill börja med westernridning...

på tre år hinner du lära dig massor! :) moderator kan säkert flytta tråden till westernforumet åt dig :) Välkommen till livet i hatt! ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 119
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 404
Senast: WSLPZF
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 851
Senast: Pudlan
·
Gnägg Vill ventilera något jag funderar och oroar mig en del över Jag har en lång hästbakgrund och har ridit extremt mkt, levt för hästar och...
2
Svar
26
· Visningar
2 914
Senast: Mim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp