• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lazio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 008
15/500 brukar betyda att hästen springer 500 meter på kilometertiden 1 minut och 15 sekunder. Det betyder alltså att det tar ungefär 37,5 sekund att springa 500 meter.
Om det är snabbt eller inte beror väl till viss del på hur gammal hästen ifråga är,( för en unghäst är det riktigt bra) Det beror också på om den gjorde det ensam eller i sällskap. Med löpkompis är det ju lite lättare att få bra tider. Kommer tyvärr inte ihåg hur man räknar om till km/h :confused: Men har för mig att 1.12.4 är ungefär 50 km/h. Och 1.30 är 37 km/h .Rätta mig gärna om jag har fel.

Det beror väl också på om hästen gjort något innan eller inte, alltså vilket rekord den hade. Sen beror det ju också på om det var sista 500 eller första 500 också, alltså om hästen var pigg eller trött när den gjorde tiden. Man kan väl säga som så att det finns nog inte många starthästar som inte springer 15 en bit, men långt ifrån alla mäktar med att göra det på slutet och speciellt inte ensamma. Säger tränaren att det var bra så var det nog det ;)

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
274
Senast: MayGrace
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Unafraid
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: Pinus
·
Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
898
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka