10mån bebis med hosta?

T

Tigerlilja

Mitt sto åkte på en förkylning i mitten av dec. Snorig, hosta men ingen feber.
Vet. kontaktades men tyckte att jag skulle avvakta.
Snorandet gick över men hon har FORTFARANDE hosta!

Inte mycket men hon hostar nångång lite då och då. Har hört mej för i stallet och hon hörs inte hosta varje dag.. men det är ju inte helt säkert. Hostar hon så kommer det en kort torr host och sedan är det klart.
Vad gör jag? Ska jag vänta och se om även hostan ger med sej? Ta ut en vet?
Kan det vara en ide att prova blöta fodret? Tyvärr kommer hon isf att delvist äta oblött hö i hagen dagtid.
Kan en så liten tjej redan vara känslig mot damm?

Hon går ute 07-20 och står på natten i kallstall.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: 10mån bebis med hosta?

Om hon har hostat ända sedan december - även om det inte är mycket nu - så skulle jag nog ha kontaktat vet. igen. Hon kanske behöver en kur för att bli av med hostan helt och hållet. Bättre att stämma i bäcken ....

Och så slipper du ju gå och oroa dig!

Jag tycker att du ska kontakta veterinären! Man kan ju i alla fall ringa och rådfråga, det kostar inget. Kanske är hon känslig mot damm och behöver stå ute...?

Är hon avmaskad mot spolmask nu i vinter? Just spolmasken kan orsaka mystisk hosta. Träckprov visar ju snabbt om det är där problemet kan vara.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 422
Senast: Freazer
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
924
Senast: Novalisa
·
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 730
Senast: emptyrings
·
Hästvård När jag stallade in min häst efter 3 mån ute så började hon hosta efter 3 nätter. Jag hade ströat med torv då min leverantör hade...
Svar
17
· Visningar
2 209
Senast: Flathill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama