10 mellan bana och framridning?

Silver Girl

Trådstartare
Satt och läste i Ridsport till frukost i morse och såg då att en av ändringarna i TR är att det måste var minst 10 m mellan bana och framridning i dressyren. Undrar hur vår klubb kommer att göra på våra traditionella inomhustävlingar som vi har i ett stort ridhus i vinkel. Lilla (där vi brukar ha framridning) är ca 20x40m och stora ca 70x25m. Vi har bara ett staket mellan dem. För att kunna ha tävlingar framöver antar jag att vi måste flytta staketet och då blir framridgningen bara ca 20x30-35m. Rida fram ute är ju inget bra alternativ då våra tävlingar brukar ligga i slutet av oktober resp mitten av mars och utebanan ofta är blöt och tung eller genomfrusen.

Fler som kommer få samma problem?

Någon som vet anledningen till denna ändring?

Sv: 10 mellan bana och framridning?

Läs på SvRfs hemsida istället. Det ska stå BÖR inte ska. Finns fler fel i TidningenRidsports sammanfattning.

Ok, vad bra. Tävlar inte själv så jag brukar inte ha koll på TR, men fastnade på detta i tidningen.

Jag var med en kompis på tävling för ett tag sedan och då hade arrangören lagt 2 dressyrbanor precis intill varandra och framridningen bara några meter därifrån. Vad det verkade fungerade det hur bra som helst och antagligen något som arrangören tänker göra om.

Vår klubb har ju alltid två banor när vi har dressyrtävlingar. Dessa banor lägger vi med ca 2m ifrån varandra och vi har dessutom collectingring i anslutning till banorna ( tror att vi kanske 2-3m avstånd från tävlingsbanan)

Så länge det står bör kan vi ju ha det som vi har det. Om det skulle ändras till skall så skulle vi kunna lösa det men då hamnar våra banor nära paddockstaketet vilket innebär mer störningsmoment och vi skulle även inte kunna ha en collectingring vilket jag inte tror att ryttarna skulle uppskatta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka