Tack till er som svarat
Gård går bort i dagsläget. Lånelöftet jag fått från banken räcker inte till vad gårdar med hästpotential brukar sluta på i närheten av stan dvs på det avståndet där jag kan tänka mig att det är hållbart att orka pendla till ridhus osv. Det finns inga gårdar med färdiga stall och ridbanor här, skulle det finnas höjs priset avsevärt. Som sagt var det ute en lagomt stor gård på hemnet nyss, men groteskt renoveringsbehov, ladugård som inte ens var inrett till stall, och budgivningen var när jag kollade igår på 300k över mitt lånelöfte. Idag borttagen.
Tyvärr så har priserna här stigit väldigt mkt nu lagom till jag flyttade hemåt, för bara ett år sedan var det flera hundratusen billigare. Även om banken säkert skulle gå med på att höja löftet 300k om det inte är en bostadsrätt, så kostar det ju ganska mkt att renovera. Och arbetet i sig...
Med tanke på mitt mående i övrigt är det bara en naiv tanke att jag skulle orka med gård ensam. Faktiskt.
Jag vet heller inte om jag vågar och orkar leva med pressen att gå runt på sista öret om vi säger att jag skaffat en till häst i nuvarande stall. Eller tidsmässigt på sista timmen de dagar jag jobbar. Det är såklart lockande med en ponny och visst tror jag att jag skulle må bra av ponnyn i sig, men omständigheterna i övrigt kanske förtar nöjet

Men jag har alltid sett till att ha marginaler ekonomiskt vilket jag inte skulle ha då. Och vem säger att ponnyn blir lätt att sälja om det måste göras? Jag har ju redan en för köpare rätt oattraktiv häst med sjukdomshistorik och röntgenfynd, som bara går och äter mina pengar i hagen och hostar...