Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan vi har en liten förening i vår by och det finns en ridbana, som en av de som bor i byn har servitut på. Hittills har vi haft en...
Svar
16
· Visningar
1 366
Gnägg Har ni några tips på bra böcker där författaren beskriver grunderna på ett bra sätt? Är en vuxen "nybörjare" som vill läsa så piaff är...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: Tussinussen
·
Gnägg Vad kunde / visste ni inte då ni köpte första hästen ? Jag tänker kunskapsmässigt? Vad har ni fått lära er hårda vägen ? På egen hand...
2
Svar
35
· Visningar
3 625
Senast: avslutat medlemskap
·
Ekonomi & Juridik Har lite frågor angående vad som gäller om man hyr in sin häst i ett stall. Är det alltid jag som hästägare som är ansvarig om min häst...
Svar
17
· Visningar
3 772
Senast: Grazing
·
Anläggning Är med i en klubb som har en egen ridanläggning ( ej ridskola). I vår planeras fem tävlingar fördelat över en period på sex veckor. Nu...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 372
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Håller på att göra en prislista och vill veta vad som är rimligt? Lindor av? Kostnad per gång? Benskydd på innan utgång och av vid...
Svar
19
· Visningar
3 482
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Hej! Nu kommer en märklig fråga. Har ridit på ridskola i 8 år som barn/tonåring. Nu som vuxen i 2 år. Har varit medryttare till en häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: Lavinia
·
Anläggning Efter tråden om olyckan i ridhuset så har jag märkt att det tydligen är stora skillnader på hur man ser på säkerheten kring hästar...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 071
Senast: HaloMills
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skrev den 14/11 2014 på ett medryttaravtal till en häst jag rider 2-4 dagar i veckan. Avtalet i sig täcker i stort sett alla...
2
Svar
38
· Visningar
4 212
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej Jag är lite sugen på att åka på ett ridläger till sommaren, och jag är 23 år, räknas därför som vuxen. Jag är dock lite osäker på...
2
Svar
29
· Visningar
4 078
Senast: pascalle
·
Hästmänniskan Hejsan, jag skulle behove lite hjälp med att tolka följande mening: " Vid betalningstillfället gällande mervärdessktt tillkommer"...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Finns hundra trådar om försäkringar, har dock inte riktigt funnit vad jag funderar över... Mitt sto är dräktigt, försäkrad i Agria...
2
Svar
20
· Visningar
1 591
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Ville bara skriva av mig lite och tänkte att det här kanske kan vara som en pepptråd. Just nu är jag så trött på ridning. Det känns...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik En kompis tonårsdotter älskar hästar och vill ha tips på jobb med hästar. Jag kom på följande: fyll gärna på. Veterinär Hovslagare...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: tuaphua
·
Gnägg Ursäktar om en sån här tråd har varit här förr, men har inte sett någon under den korta tid jag varit här och eftersom jag tycker att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 637
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 784
Senast: Hoppsin
·
Hästmänniskan Jag är en spontan känslomänniska och många gånger stormar jag in i saker utan att tänka efter ordentligt först. Ibland blir det bra...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
18 356
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Som rubriken säger - hur många hästar tittade ni på/provred innan ni hittade er häst som ni sedan beslöt att köpa? Vad var det som...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 669
Senast: videnlis
·
Svar
0
· Visningar
229
Svar
0
· Visningar
196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp