Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Kommer lägga min röst nu, då jag inte har så mycket mer att gå på.
Och det är det bästa jag har att bidra med. Se mina motiveringar på förmiddagen.

Koppen röstar på Asko
Så svårt att veta om du lägger en tidig röst för att du vet något( det kan ju verka så...)
eller för att du är ond som vill få igång något mot en som många håller tveksam?
Jag ser vad du lägger in om Asko, och visst det går att känna frågetecken kring mycket, men undrar det gör jag likaväl?

Så svårt att veta om du lägger en tidig röst för att du vet något( det kan ju verka så...)
eller för att du är ond som vill få igång något mot en som många håller tveksam?
Jag ser vad du lägger in om Asko, och visst det går att känna frågetecken kring mycket, men undrar det gör jag likaväl?

Jag funderar också på det. Men då är det som majola sade.

Det är för att det är det enda jag har att komma med. Som jag skrev tidigare.
Jag vill skapa mina egna teorier och vill inte lifta på andras teorier. Och varför ska man vänta till 21:58 när man könner sig säker?

varför känner du dig osäker på mig?
Är det för att jag inte bortser från att du kan vara något annat än de flesta andra jag håller för god
Jag vill ju tro att du är god, men är helt enkelt öppen för andra vinklar.
Förra leken gjord mig sådan då jag var så totalt inne på fel spår vilka som var goda resp onda, (@Mirtai , @Snurrfian )så efter det utesluter jag ingen i förväg alls!

Det är väl ändå rätt stor skillnad på habina i den här leken och Mirtai i förra? Habina har ju varit drivande i utröstningen mot både D och B så inte troligt att hon är ond, däremot är det ju bra som du säger att vara öppen för många vinklar och inte känna sig för säker på något.

varför känner du dig osäker på mig?
Är det för att jag inte bortser från att du kan vara något annat än de flesta andra jag håller för goda gör?
Jag vill ju tro att du är god, men är helt enkelt öppen för andra vinklar.
Förra leken gjorde mig sådan då jag var så totalt inne på fel spår vilka som var goda resp onda, (@Mirtai , @Snurrfian )så efter det utesluter jag ingen i förväg alls!

För att du skulle kunna spela god men egentligen vara en skicklig ond. Men du är mer åt det goda hållet än onda om jag ser till dina tankar, och alla ni fyra osäkra kan ju inte vara vampyrer. ;)

För att du skulle kunna spela god men egentligen vara en skicklig ond. Men du är mer åt det goda hållet än onda om jag ser till dina tankar, och alla ni fyra osäkra kan ju inte vara vampyrer. ;)
hm ska man ta det som en komplimang att du tillskriver mig sådana ev färdigheter?:idea:
Nå jag har också för många goda på min lista, de kvarvarande vampyrerna kan vara som jag ser det högst 2 så de gömmer sig ganska bra, varför det får mig att tro att det är en slipad vampyr som varit med ett tag, nybörjarvampyrerna fick vi ju ut ganska omgående.....

Tar mig en funderare på koppen.. Försöker hon styra röstningen mot asko för att hon är till viss del misstänkt av alla?
eller är det för att hon har info?
I så fall borde det komma stöd för den rösten under dagen kan jag tycka!
För att vara SÅ säker utan info finner jag svårt att tro ändå!

Jag funderar också på det. Men då är det som majola sade.
jo och även jag har varit inne på det sedan Dentaku åkte att de Dentaku listade som ev onda mycket väl kunde vara till större delen goda ( knappast var det alla i lyan iaf!)
Men då har vi det där Men, allt kan vara möjligt!

Nä, ni har rätt, det var en tankevurpa. Tre vampyrer plus demonen blev i mitt huvud plötsligt bara tre totalt. Gick till och med tillbaka för att hämta citat och skriva er på näsan med, men det fanns inga. :o

Ska kolla vad ni har skrivit under eftermiddagen nu, men har sannolikt bara ca 15 minuters paus så jag hinner kanske inte skriva något.

Ang. att jag "strömröstar" - tja, eftersom jag oftast inte kommer in i leken förrän efter 20 någongång och då ska hinna läsa och tänka så, ja, jag röstar i regel bland de sista. Jag röstade Habina i första DL, och var då bland minoriteten som inte röstade Lobelia. I andra var jag inte säker, men misstänkte Dentaku. Bollen__ var jag rätt säker på och ärligt, visst hade det varit konstigare om jag inte hade röstat på bollen__ igår.

jo och även jag har varit inne på det sedan Dentaku åkte att de Dentaku listade som ev onda mycket väl kunde vara till större delen goda ( knappast var det alla i lyan iaf!)
Men då har vi det där Men, allt kan vara möjligt!

svårt.

Då är frågan. Kan koppen och Majola vara i lyan ihop? Jag tänke att de pratat om akso? Eller kan Majola ha haft det på känn?

Varför riskera att ängeln kanske blir avslöjad här? Men du kanske bara skojar.

asdfghjkl..!!!

Jag vet inte, hjärtat bultar och tiden rinner ut! :nailbiting: Och det är bara DL1!! :arghh:

Menmen, jaja

Asko röstar på Koppen

förklaring kommer

Puuuh, jag hann..! *kollapsa*

Känns inte riktigt bra men det är väl den person som mest fastnat i näthinnan på mig. Det är ju inte så smart att nämna en möjlig ängel så här tidigt i leken.

Ett höstrå, jag vet :arghh:

Det här kan jag nästan tycka är märkligast med Asko. Om hon tror att koppen avslöjar ängeln. Varför märka ut det?

Verkar som att det kommer bli en röstning mellan dentaku och habina ... jag gillar det inte, jag har aldrig gillat att ev. vara den avgörande rösten :crazy:

Jag ber verkligen om ursäkt men då detta är bara en lek så måste jag säga att jag verkligen inte känner för att fokusera på detta ikväll. Så därför blir det en tidig röst på den som jag samlat ihop mest tankar/teorier om:

Habina skriver (#181) "Nä, jag vet ju min roll, så den behöver jag inte räkna in i resonemanget. :)" som svar till Lilltess tidigare fundering. Vilket kan ju stämma ... eller är det en liten uppstädning efter en liten försägelse? :arghh:
Senare skriver hon (#184) "Min enda analys hittills är att Lilltess och Lobelia känns på, när de reagerar på att jag misstänker alla som är med och leker. Noterar det, men det kan lika gärna vara två goda som vill hitta något att misstänka."
Vilket faktiskt ... känns lite skumt. Hon misstolkar dem, tycker jag, då de reagerade på att alla skulle vara onda - inte att hon misstänker alla. Lite konstig misstolkning. Men håller med om att de är lite på, och att det inte behöver vara så konstigt.
Habina röstar på dentaku tror att hon kan vara demonen pga hon verkar ”nonchalant”
Habina hade två röster när det började trilla in röster på Lobelia, ulvkompisar?
Habina tror, verkar säker, att hon vet vem som är en ulv/demonen, god som upptäckt ond eller en ond som försöker försvara sig? Och detta trots att hon tidigare sagt att hon inte törs gissa till sig någon roll?
Habina säger att D hade en felsägelse i #344 och att hon outade sig själv då – vilket känns … lite konstigt och hårt då jag själv inte tolkade den så. Nämner den igen i #565 där hon reagerar på att Lilltess ”förkastar” ett så tydligt uttalande där ”hon säger att hon är ulv”.

Asko röstar på Habina

Och så hoppas jag att jag känner lite mera iver imorgon, nu lägger jag undan detta för ikväll. Annars får jag inse att denna typ av lekar inte är något för mig egentligen :grin:

Röstlista dag 2

16.23 Habina röstar på dentaku
18.11 Lilltess röstar på Habina
18.44 bollen__ röstar på Habina
19.52 glömmerallt röstar på Dentaku

20.18 LenaH röstar på Dentaku
20.23 Artline röstar på Dentaku
20.25 Dentaku röstar på Habina
20.57 Koppen röstar på Dentakau
20.59
Asko röstar på Habina

När Asko röstar på Habina så har Dentaku 5 röster och Habina 3. Hade en ulv vågat sticka ut så? När denna rösten kom så hade även lilltess pratat om att byta? Eller hände det senare?

Jag får hålla med om att det är mycket OT ifrån Asko. Ska man kolla innehållet så kändes det som hon hade mest motivation första dagen och sedan har hon tappat.

Jag läste en lek där asko var med. Hon var jätte skum och alla röstade på henne. Även Asko själv. Det visade sig att hon var god. Så därför blir jag lite nojig när det gäller henne.

Hon kan vara ond men det skulle ha skönt att ha mer att gå på. Nu har jag inte ro att läsa hennes längsta inlägg så jag kan ha missat något.

svårt.

Då är frågan. Kan koppen och Majola vara i lyan ihop? Jag tänke att de pratat om akso? Eller kan Majola ha haft det på känn?
svårt var ordet....
Nu håller Lilltess Majola väldigt högt på sin lista över icke misstänkta, så ska man tro på henne så är det inte så.
Har ju varit överrens med Lilltess i denna leken, men måste givetvis syna det också!

Eftersom många jag litar på verkar tro att matmissbrukaren är god så känner jag att det inte är någon brådska med att läsa igenom alla hennes inlägg.

Men jag ska läsa igenom koppen. Men jag hinner inte nu. Måste till stallet om en stund. Får man lämna över ansvaret till någon annan bara för man vill vara hemma och leka? :angel:

@Artline , om du avser det här inlägget av lilltess kom det 20.07. Borde alltså stått 2-2.

Okej jag har läst igenom snabbt nu, jag kommer ändra min röst, har dock ingen aning om till vem. Jag tror att några sitter på extra information vilket gör att mina misstankar till Habina har svalnat. Dock är jag osäker på om dentaku verkligen är ond.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 047
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar