Jag ber verkligen om ursäkt men då detta är bara en lek så måste jag säga att jag verkligen inte känner för att fokusera på detta ikväll. Så därför blir det en tidig röst på den som jag samlat ihop mest tankar/teorier om:
Habina skriver (#181) "Nä, jag vet ju min roll, så den behöver jag inte räkna in i resonemanget.
" som svar till Lilltess tidigare fundering. Vilket kan ju stämma ... eller är det en liten uppstädning efter en liten försägelse?
Senare skriver hon (#184) "Min enda analys hittills är att Lilltess och Lobelia känns på, när de reagerar på att jag misstänker alla som är med och leker. Noterar det, men det kan lika gärna vara två goda som vill hitta något att misstänka."
Vilket faktiskt ... känns lite skumt. Hon misstolkar dem, tycker jag, då de reagerade på att alla skulle vara onda - inte att hon misstänker alla. Lite konstig misstolkning. Men håller med om att de är lite på, och att det inte behöver vara så konstigt.
Habina röstar på dentaku tror att hon kan vara demonen pga hon verkar ”nonchalant”
Habina hade två röster när det började trilla in röster på Lobelia, ulvkompisar?
Habina tror, verkar säker, att hon vet vem som är en ulv/demonen, god som upptäckt ond eller en ond som försöker försvara sig? Och detta trots att hon tidigare sagt att hon inte törs gissa till sig någon roll?
Habina säger att D hade en felsägelse i #344 och att hon outade sig själv då – vilket känns … lite konstigt och hårt då jag själv inte tolkade den så. Nämner den igen i #565 där hon reagerar på att Lilltess ”förkastar” ett så tydligt uttalande där ”hon säger att hon är ulv”.
Asko röstar på Habina
Och så hoppas jag att jag känner lite mera iver imorgon, nu lägger jag undan detta för ikväll. Annars får jag inse att denna typ av lekar inte är något för mig egentligen