Vasaritten 2008

F

froggy

Hur många här har tänkt att vara med på vasaritten 2008?
Om jag hittar någon häst att tävla med (ev. min förra foderhäst), ska jag vara med och tävla i Lilla Vasaritten, 40 km och Vasaritten, 50 km.. :)

Sv: Vasaritten 2008

:bump:har ev planer på att åka dit igen, var där med min käre cardigan för två år sedan och red 120 km det var nog en av dem vackraste ritterna jag ridigt, det var en naturupplevelse att stå där på toppen av slaom backen och se hela siljan,jag hoppas dem planerar att göra en 120 km i 2008 då kommer jag gärna tiibaka mvh anne:banana:

Vore himla roligt att vara med iaf! :) Fast hästen håller ju på att sättas igång efter skada, så blir väl inget iår, men kanske nästa ;)

Jag och Xenophon startar 80 km på Lilla Vasaritten i maj.

Ska bli skönt med bara 4 mil till tävlingsplatsen. :)

Hej på er!!

Jag har funderat på att åka på vasaritten i maj, men vet ju nästan ingenting om distans...nån som har lite koll som ska dit? nån annan "nybörjare"?

det börjar närma sig.... :banana:
vet nån när kartan och startlistor kommer ut? (i morgon går ju anm. tiden ut..)

Man ser ju vilka som är anmälda när man är inne på sitt konto (där man anmälde sig), men det kommer väl säkert ut nån preliminär innan helgen på rittens hemsida.

Kartan stod att man skulle få vid startanmälan så de kanske inte publicerar den innan?
Jag är nyfiken på slingornas längder dock...planering planering ;)

Nu hoppas vi på kanonfint väder bara...

Senast ändrad:

häftigt! det hade jag missat

fast det står i proppen att ryttarmeddelande, karta och övrig information publiceras på vasaritten.com ryttaren avsvarar för utskrift. 2 kartor erhålls vid startanm.

då KAN man tolka det som att kartan kommer ut på nätet oxå. *önskar önskar*

en annan som fick stanna hemma är ju super nyfiken på hur det har gått för alla.

Maria Vann 80 km va?
Grattis grattis

men sen då??? de andra klasserna? Tempo? Många uteslutna?

svarar mig själv, de har lagt ut resultatlistorna! :bow:

lite spännande är det ju att min häst som har stått hemma i hagen hela dagen har blivit utesluten, haft 48 i puls och ridit 12,3km/h. och gick i mål 13.15 :p
inte illa för att vara 13 mil från hagen :rofl:
kanske detta kan ändras till av anmälan?

Precis hemkommen från att lämnat Agge och Najje i stallet.

Vill tacka arrangörerna för en jättebra tävlingsdag, ännu bättre blev den ju tack vare Agges och min 2:a placering i 85 km´s klassen ;)
Min Najje som reds av Jenny tog en 7:e plats i 50 km´s klassen, jättestolt över dom också!

Foton kommer självklart under veckan :)

Riktigt bra ritt i år.

Är så stolt över min Ganzir som knep 4 placeringen på sin första 80 km. Han var så snabb i pulsen, totalt 2 min 7 sek att vi pulsade om hästar. Veterinärens enda anmärkning i slutbesiktningen var ju att den här hästen inte ens är svettig!

Carro du får snabba på med bilderna!
Finns det fler som har bilder??? Jag hade nr 31....

Bilder från Vasaritten hittar ni på min hemsida under Distansridning. Fin bl.a. på Ganzir!
Jag kan inte nämna adressen här men ni får PM:a och fråga. De flesta ekipagen från Rönnigens är med. Som Eva Borg sa i högtalaren "detta liknar ju en klubbtävling för Rönningens kör och ridklubb"

/Karin

*KL*

Jag deltog definitivt inte, däremot var jag den där barbenta individen med hund och rufsigt hår som låg på gräsmattan och vinkade och hejade på er som faktiskt var med och red... :D

*haha* Förstår det...ska försöka hinna redigera dom sista bilderna idag och publicera.
Dock blev det inte så många foton på andra ekipage. Blir tyvärr lätt så när man tävlingsrider och inte rider bara för att bli godkänd.
Men några foton blev det iaf...:)

Det är alltid kul med bilder, vare sig man e med på dem eller inte! Jag hade inte ens kamera med... Fullt upp med att lyckas rida 85 km för första gången, och det gick ju jättebra, så nu ser jag o Viva fram emot Kristinehamn!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 490
Senast: Mia_R
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 200
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 313
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka