Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kampen om ringen eller från Bri till Vattnadal
Lekledare Lobelia
1:e assistent, mentor och hjälpreda Paddington

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttarna, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinner Kampen om Ringen? Ska Gollum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

Dessa och många fler frågor kommer att besvaras under Kampen om Ringen

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11.Idahoe
12. Fio
13. Blacksmithfarm
14. Klara
15. Mirtai :)
16. Niyama
17.
18.

Kampen om ringen eller från Bri till Vattnadal
Lekledare Lobelia
1:e assistent, mentor och hjälpreda Paddington

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttarna, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinner Kampen om Ringen? Ska Gollum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

Dessa och många fler frågor kommer att besvaras under Kampen om Ringen

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11.Idahoe
12. Fio
13. Blacksmithfarm
14. Klara
15. Mirtai :)
16. Niyama
17.
18.
Oups, nu börjar det bli många. En varning, jag tror inte jag kan hantera hur många som helst så runt 18 måste jag sätta stopp av ren självbevarelse drift.

Oups, nu börjar det bli många. En varning, jag tror inte jag kan hantera hur många som helst så runt 18 måste jag sätta stopp av ren självbevarelse drift.

Fast alltså, vi kan ju inte neka folk att vara med. Nu tror jag inte så många till anmäler sig, men känner du att det blir för många så får du väl lämna över till någon som är okej med det och sen vara LL för en mindre lek senare.

Fast alltså, vi kan ju inte neka folk att vara med. Nu tror jag inte så många till anmäler sig, men känner du att det blir för många så får du väl lämna över till någon som är okej med det och sen vara LL för en mindre lek senare.
Klart jag kan stänga anmälan mindre än ett dygn före leken startar, någonstans måste man göra det ändå, för att få till det sista med balanseringen, lotta och skicka ut roller. Jag planerar att skicka ut roller och lekstart i morgon vid lunch tid.

Har för mig att det har varit så tidigare, att LL stängt leken när det blev ett visst antal anmälda och så påbörjades listan till nästa lek för de som inte hunnit anmäla sig än.

Har för mig att det har varit så tidigare, att LL stängt leken när det blev ett visst antal anmälda och så påbörjades listan till nästa lek för de som inte hunnit anmäla sig än.

Det var nog innan jag började leka och lekarna ibland blev jättestora. Senaste åren har man kunnat anmäla sig tills leken startar. Om man måste stänga anmälningslistan för att leken blir för stor för att det ska fungera är ju en sak, men det känns inte okej att stänga den för att LL tycker att leken blir för stor. Och det är jag tveksam till om det är okej på forumet, med tanke på diskussionerna om att alla som vill inte kan vara med i en lek som är påbörjad. Att då neka redan innan start känns tveksamt.

@glömmerallt var ju med "på den tiden", men jag har fått berättat för mig att förr så hände precis det som du nämner @Idahoe. Men det var alltså innan jag började spela 2011. Och jag har för mig att det var en bidragande orsak till en diskussion om huruvida lekarna skulle vara på Buke eller ej. Även detta var före min tid, men när jag en gång började vara LL fick jag inpräntat i mig att verkligen försöka bereda plats för alla bland annat för att inte lekarnas varande på Buke skulle ifrågasättas.

Jag har ett par gånger under min LL-karriär gjort om en lottning för att någon kom till när jag börjat. Men jag skriver ofta i mina lekar "Nu ska jag lotta, så skynda på om ni vill anmäla er" typ efter att jag lagt in lekstarten. Förra året gjorde jag nog inte det, för då var det väldigt högt deltagarantal generellt i de lekar jag hade. Men kom någon på slutet så kom de med.

Nu har nog folk stängt anmälan i de flesta lekar på slutet utan någon protest. Jag ser det liksom inte problemet, de flesta inser säkert att man måste sätta stopp någon gång om man ens ska kunna starta leken det handlar inte om att utesluta folk, det kommer fler lekar.

Nu har nog folk stängt anmälan i de flesta lekar på slutet utan någon protest. Jag ser det liksom inte problemet, de flesta inser säkert att man måste sätta stopp någon gång om man ens ska kunna starta leken det handlar inte om att utesluta folk, det kommer fler lekar.

Men vi är ju många som alltid håller anmälan öppen tills leken startar. Och det är inga problem alls. Även efter rollistan lagts ut går det fint att peta in en roll till. Det är först när rollerna är lottade och utskickade som det blir bökigt, men jag vet att det t.o.m lottats om vid några tillfällen.

Jag minns att det vid något tidigare tillfälle skrivits om att stänga anmälan, och det känns inte okej alls. Om det inte är typ "nu lägger jag ut leken strax så nu stänger jag anmälningslistan".

Men vi är ju många som alltid håller anmälan öppen tills leken startar. Och det är inga problem alls. Även efter rollistan lagts ut går det fint att peta in en roll till. Det är först när rollerna är lottade och utskickade som det blir bökigt, men jag vet att det t.o.m lottats om vid några tillfällen.

Jag minns att det vid något tidigare tillfälle skrivits om att stänga anmälan, och det känns inte okej alls. Om det inte är typ "nu lägger jag ut leken strax så nu stänger jag anmälningslistan".
Hur man upplever stängning av leken är helt individuellt, jag tycker det är helt okej och dessutom nödvändigt rent praktiskt. Stängningar som sagt skett flera gånger utan att någon haft synpunkter.

Jag ser inget problem med att stänga anmälningslistan något dygn före lekstart. Det är ju bara att skriva upp sig på listan över nästa lek om man inte kommer med på den som ska starta.

I annat fall borde det gå att ha ännu en LL som avlösning om det blir en för stor lek för bara en LL.

Jag tror jag hade en tanke bakom varför jag skulle läsa japanska en termin, jag minns bara inte riktigt vad det var... :angel:
Det är inget du rekommenderar med andra ord? Attans! ;)

@glömmerallt var ju med "på den tiden", men jag har fått berättat för mig att förr så hände precis det som du nämner @Idahoe. Men det var alltså innan jag började spela 2011. Och jag har för mig att det var en bidragande orsak till en diskussion om huruvida lekarna skulle vara på Buke eller ej. Även detta var före min tid, men när jag en gång började vara LL fick jag inpräntat i mig att verkligen försöka bereda plats för alla bland annat för att inte lekarnas varande på Buke skulle ifrågasättas.

Jag har ett par gånger under min LL-karriär gjort om en lottning för att någon kom till när jag börjat. Men jag skriver ofta i mina lekar "Nu ska jag lotta, så skynda på om ni vill anmäla er" typ efter att jag lagt in lekstarten. Förra året gjorde jag nog inte det, för då var det väldigt högt deltagarantal generellt i de lekar jag hade. Men kom någon på slutet så kom de med.

Det stämmer att vi hade "maxantal" en period när det var väldigt poppis att leka, de som inte fick plats fick skriva upp sig till nästa lek . Jag tror gränsen gick vid 25 eller något sådant, det var en hög gräns i varjefall.

Angående diskussionen om huruvida lekarna hörde hemma på buke eller ej så tror jag det var många saker inblandat dels det där du nämner men också t.ex det här med att det inte är okej att styra vilka som skriver i tråden osv. Ungefär fick/får inte inte hindra folk som inte är med i leken att skriva i lektråden osv. Minns inte riktigt vad diskussionerna handlade om, det var så länge sedan.

Angående diskussionen om huruvida lekarna hörde hemma på buke eller ej så tror jag det var många saker inblandat dels det där du nämner men också t.ex det här med att det inte är okej att styra vilka som skriver i tråden osv. Ungefär fick/får inte inte hindra folk som inte är med i leken att skriva i lektråden osv. Minns inte riktigt vad diskussionerna handlade om, det var så länge sedan.
Som sagt, det var så länge sedan att vi nog kan släppa det. Nuförtiden kan ju också vem som helst skriva i en lektråd utan att det är några bekymmer. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 130
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar