Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dags att laga mat måste göra matlåda med till imorgon. Rätt otaggad om vi säger så.
Jadå
Gör sällan matlådor för ingen äter de här hemma Eller Jo jag gör men ledsnat så gör bara när jag behöver som på Måndagar texHar omvända problemet, så många matlådor som måste ätas upp så vi aldrig hinner med. Och vill inte äta rester dygnet runt i flera dagar heller. Kanske dottern löser problemet och hämtar fler (hon hämtade två förra veckan).
Gå till banken och låna lite?Är hemma! Lagar mat och sippar på ett glas vin och funderar på vart jag ska hänga upp min nya fiol.
Deppar lite smått över att jag inte är rik pga hittat en fin lägga jag hade köpt, om jag vore rik då
Gå till banken och låna lite?
(gömmer mig bakom en sten....)
Herregud, råkade trycka på skrattsmileyn! Ändrade men vet inte om det synsAlltså Försäkringskassan.. Vill de ens att man ska gå tillbaka i arbete?
Smått less på deras regler som gör att jag numera inte får pengar från dom när jag är halvt sjukskriven, men när jag är helt får jag. Det är helt enligt deras SGI-regler, så kan inte överklaga. Det är inga problem med mitt sjukintyg, de accepterar det helt.
Men hur ska jag klara mig nu?
Måste alltså antingen vara helt sjukskriven eller börja jobba heltid. Vilket är orimligt att jag ska klara, vården tycker inte ens jag ska jobba halvtid liksom.
Det är inte lätt att vara sjuk.. Ska både överleva sjukdomen och samtidigt lyckas betala hyran..
Fan.
Fast det är korrekt liksom, det är så sjukförsäkringen fungerar. Jobbade deltid förut då jag pluggade samtidigt, vilket gör att min nuvarande halvtid är mer än det jag jobbade innan. Svårt att förklara.Herregud, råkade trycka på skrattsmileyn! Ändrade men vet inte om det syns
Det är helt absurt att det är som du skriver!