Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så....har skrivit närmare 600 ord av de maximala 1200 OCH fått två fönster putsade inuti, emellan och på utsidan.... (jag VET att jag skulle hålla tyst om mina fönster men jag är ju lite stolt :D !) Har hängt ut två tvättar på torkvindan också, och nu ska jag fortsätta skriva lite och säkerligen ta en promenad rätt snart också... :)

Fodrat och vattnat (renoverat vattenslangar med nya fräscha kopplingar) , bytt däck, tvättat däck, dammsugit bil, rensat ogräs (himla vad snabbt det gick från vinter till växtexplosion!), burit in mindre träd för vedfix och nu är det snart dags att fylla på energi för att orka med ett pass på eftermiddagen också…

Men om du är gravt hörselskadad så påverkas inte din bilkörning av det? Tänkte att det är svårt att inte höra andra trafikanter och sirener?
Döva får också köra :D
Bilkörning utgår från synen i allra högsta grad (som du säkert vet) och är man tillräckligt uppmärksam, som de flesta döva oftast är i högre grad när det gäller synen, så lägger man märke till hur andra trafikanter reagerar och sirener på deras ... well, sirener :p

Går en längre promenad idag i lugn takt nu är det dags för matpaus! Inte fel i detta vädret! :)

IMG_20230422_123528765.webp

Puh, hade tänkt bjuda kollegorna på nybakat idag men en annan kollega hann före och bjöd på vaniljglass, bananer, chokladsås, maränger och lättvispad grädde. :d

Hade hunnit peta i mig en stor sallad med massor av kål till lunch och lite nötter, så nu orkar jag inte något mer idag. 🤤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
64 65 66
Svar
1 316
· Visningar
34 726
Senast: Lilla
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: Blyger
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 020
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka