vad använder ni för sadlar??

Sv: vad använder ni för sadlar??

*kl*

En följdfråga på det här med bomlös sadel. Är det verkligen så att alla bomlösa passar alla hästar, som tillverkarna påstår? Eller behöver de också utprovas med hjälp av sadelutprovare? :confused:

För som det låter i den här diskussionen är ju fokus på vad som är bekvämt för ryttaren, inte vad som passar hästen.

Nej, alla bomlösa passar verkligen inte alla hästar! Men det är lättare att anpassa dem eftersom koppjärnet kan bytas ut till rätt vidd och resten av sadeln brukar anpassa sig snabbt. De är ju mer följsamma för hästen med, men jag satsar på en stadigare variant som känns mer som en bomsadel, helst med paneler i sadeln istället för specialpadd.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 047
Senast: iNHALE
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka