Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kanske dum fråga men- är din häst travare??
Hade själv tänkt att starta en tråd om just detta!!
Syrrans travare är kanon i skritt och trav. Hon är lugn och sansad och trampar under sig relativt bra. Vänster galopp blir bättre och bättre.
Däremot höger galopp
Ibörjan kunde hon inte riktigt fatta höger, men det blev bättre och bättre. Plötsligt nu vill hon inte fatta höger galopp!
När man väl får igång den så går det j-ligt fort...
Hon är kollad av
vet-ua
et-har tendens till skulios
hovis- sne i fötterna men har rätats upp bra, sliter dock snett forfarande...
sadelkunning- sadel ua
Hejsan mitt varmblod hadde sama problem och jag kämpade i över ett halvår så det är bara kämpa, kämpa och åter kämpa ge alldrig upp du kan även ha ett långt dressyr spö vid den sidan han går in med baken mot väggen det brukade jag ha och sen så löste allt sej hon fick jätte fin galopp efter de men lycka till
Ponnyn jag rider har och hade lite samma sak. I början gick det knappt att galoppera på en volt utan att han sköt ut bogen och nästan galopperade in i väggen för att det inte gick att svänga. Men vi kämpade på och det gav resultat. Sedan red en jätteduktig ryttare honom några gånger och hon tillät honom aldrig att skjuta ut bogen, hon var alltså rätt bestämd mot honom. Det funkade kanon och efter att hon ridit så har galoppen blvit mkt bättre. Han har fortfarande kvar lite av samma tendenser i höger-galoppen men när jag galopperar i den galoppen så låter jag honom gå i ett friskare tempo eftersom han inte orkar om han är för samlad.
Tänk också på att svänga lite hela tiden när du rider på en volt. Planera din väg så att du alltid är ett språng "före" hästen. Om den ändå springer in i väggen eller vägrar svänga så försök att bara rida framåt så att den inte lär sig att den kan bryta av när han inte orkar/vill svänga.
Lycka till!
Trädgård & Växter Alltså jag kan inte sluta fascineras av min vitkål från i somras! Snacka om livskraft!
Den bara "Äh, lite snö, fuck it - här ska ju JAG...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.