underställ med ridstövlar

Sv: underställ med ridstövlar

Jag har ett par underbara fleece-mamelucker (tighta) som jag har under vinterridbyxorna. De är köpta på naturkompaniet, och var verkligen inte gratis, men efter så många år som jag nu haft dem var det helt klart värt det. Vid träning inomhus rider jag utan.

Det finns knäkorta underställsbyxor från craft i sportaffärerna. Jag har inte testat dem, men crafts övriga sortiment brukar ju vara bra.

Över huvud taget behöver jag lite mer plats under ridkläderna på vintern för att få plats med varma underkläder. Det innebär större skor, rymligare jacka och vidare byxor.

*KL*
Hemma och på träning använder man sina visserligen fula men mycket varma och skäna vinterstövlar. På tävling härdar man ut! :)

delvis kl* jag får nog helt enkelt leta efter ett par nya vinterridstövlar låter det som;) kan nog va värt att satsa på kanske:D tips?

Har slutat med långkallingar under ridbyxorna, kör helskodda termoridbyxor, får man tag på ett par med bra passform så funkar det jättebra! Ska jag rida träningspass, har jag dom på framridningen och tar av dom när jag börjar bli varm. Har funderat på softshellridbyxor, är det varmare? Någon som har testat?

Äsch långkalsonger är krångliga, använder Pikeurs softshell ridbyxor som tyvärr blir lite tjockare pga. fleecefodringen på insidan.

De är ju varmare än "vanliga" ridbyxor, iaf Pikeurs så de är fleecefodrade på insidan (kan inte säga någonting om andra märken då jag bara har Pikeurs softshellridbyxor). Rider med enbart dem till -10 sedan åker chapsen på.

Allt beror ju på hur mycket man fryser som människa. Tyvärr som med Pikeurs alla kläder är de dyra då det är ett riktigt kvalitétmärke, runt 1695-2000kr skulle jag tro. Om din butik har Pikeur kan de säkert ta hem softshell någon av modellerna åt dig på beställning.

jag känner i princip aldrig att jag fryser utan märker väl det mer eller mindre när ridbyxorna åker av och låren är som isbitar:grin:

Börjar fundera över benvärmare som iallafall jag hade som ung ( född -69).
Kan det var något?

/B

jag har precis köpt mig ett underställ i bambu, använde det igår under mina supertajta chaps! Inga problem alls att få upp dragkedjan :)

*kl*

Termoridbyxor med dragkedja hela vägen. Älskar dem.
Funkade dock inte i ridhuset, blev för varmt, men toppen ute.

Jag har också såna, men dom tar ju betydligt mer plats i stövlarna än vanliga byxor. Så om TS inte har plats för underställ så kommer det garanterat inte bli plats för dessa byxor.

Annars är det jättebra byxor ner mot -5. Blir det kallare än så eller mkt vind så förfryser man låren!

Annars är det jättebra byxor ner mot -5. Blir det kallare än så eller mkt vind så förfryser man låren!
Det går lägre än så också. ;) Red i januari kylan ca -18 med longkalsonger, Pikeur softshell ridbyxor och sedan långa chaps, var lika varmt som temoritbyxor men jag slapp michelingubbe effekten som ett par termoridbyxor ger.

Jag använder också Pikeurs softshell ridbyxor. Funkade hela förra vintern för mig med enbart tunt underställ under och då är jag frusen som attan. Se bara till att ha ett bra kvalitetsunderställ som gör det som det ska och bra yllestrumpor.

Jag har ylleknästrumpor och sedan sätter jag ibland på en ankelsocka på foten. Då blir det inte trångt i stövelskaften av dubbla strumpor. När det är riktigt kallt åker fulstövlarna fram, ett par MH som är jätteklumpiga att rida i men vad gör man inte...

Något som skulle kunna funka är siden-långkalsoner. Väldigt tunna, men värmer jättebra ändå! :love:
Jag har provat under både ridbyxor och riktigt tighta jeans med finfint resultat!

Nu har tyvärr mina gått sönder, så jag får nog investera i ett par nya. :angel:

Jag har tunna silkes/ull långkalsonger under ridbyxorna och det funkar faktiskt perfekt, de kan vara lite trångt i tävlings stövlarna men det går:).

Är det jätte kallt så blir det långa chaps och skor:)

Det låter skönt, var kan man få tag på såna? Klarar inte av hemska underställ i ylle, kliar ju som satan..... :p

Använder Pikeurs vinterbyxor men är det riktigt kallt fryser jag i dom också. Några thermobyxor som passar har jag aldrig lyckats hitta.....

Har även införskaffat en lång jättevarm ridrock, det ska nog bli skönt på vinterns uteritter. :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 411
Senast: Account
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
930
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet...
2
Svar
24
· Visningar
1 008
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka