underställ med ridstövlar

sommarminne

Trådstartare
hur gör alla ni dressyrryttare nu när det börjar bli kallare med underställ?
jag har ett par stövlar som sitter som ett smäck och jag kommer aldig kunna få plats med ett par långkalsonger under. hur gör man? finns det inga långkalsonger som övergår i typ nylonstrumpbyxor vid knäet??

Sv: underställ med ridstövlar

Hittade ett par kortkallingar som går precis nedanför knäet men har inte testat dom än. Köpte dom i våras och än så har inte behovet funnits.

Jag har som några redan nämnt underställ som slutar vid knäna. Fötterna som jag gärna fryser om har jag raggisar över stövlen och sen galoscher. Funkar prima för mig som är en fryslort bara det blir nollgradigt. Upptill kör jag alltid med polo, och väst, underst en undertröja som andas.

/B

men om man har sådanna som slutar vid knäet åker dom inte upp när man drar över ribyxorna?

Jo,,, det kan bli lite pillande men har du fått på ridbyxorna så sitter dom still.

/B

Jag har köpt ett par till som är en stl större i foten och 2 cm vidare i skaften....

Jag har gjort så att jag har vanliga korta strumpor på mig när jag har långkalsonger, stövlarna passar perfekt med ridbyxor + långa ridstrumpor eller ridbyxor + långkalsonger. Är det riktigt kallt fuskar jag och rider i fårskinnsfodrade stövlar i stället:D

vad någonstans finns det korta lngkallingar då? känner att det börjar bli dags för det snart... kallt!

har åxå lite problem med det där! men jag brukar köra med "mamelucker" eftersom jag oftast blir kall om lår och rumpa! :D

( eller så får jag banta :angel: för nu börjar det bli trånga UTAN långkalsonger...)

hahaha banta hade nog egentligen varit bäst för min del!

men knälång kallingar i fleece är ju drömmen!

Det verkar vara inne med 3/4 långkallingar i vinter, finns på de större kedjorna. Exempelvis HH och Kari Traa har, både med marino ull o vanliga funktionsplagg.

Jag har spanat på ett par vinterstövlar från Cavallo som vinteralternativ. Inte superdressyriga, men inte särskilt dyra heller:) (ca 2.000:-).

Såna har jag men dom är jättemjuka. Kan man lika gärna rida i chaps och skor....

Ja jag tycker det iallafall, och sedan kan man ha typ mamelucker så blir man varm om rumpan oxå =)

Fleece-fodrade ridbyxor och korta ullstrumpor! :bow: Det är lika "tjockt" som ridbyxa+långa ridstrumpor, men mycket varmare.

Själv har jag aldrig känt behovet av att ha långkallingar när jag rider, andänder bara långkallingar när jag åker skidor när jag tänker efter. Jag fryser egentligen bara om händer och fötter när jag rider och då hjälper ju inte långkallingar...

Men annars skulle jag nog göra som vissa skrivit, korta ullstrumpor ist. för långa och sen långkallingar. Men du kanske inte får plats med långstrumpor under i vanliga fall heller?

Då tar man fram dom (tyvärr slitna och inte speciellt flashiga) extrastövlarna! vid träning i ridhus struntar jag i långkalsonger under och tar mina vanliga stövlar iallafall. Lägg skrittäcket över dina egna ben istället för att sätta fast det under sadeln om man har en bit till ridhuset som jag har :) funkar dock INTE om det blåser ute.. ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 411
Senast: Account
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
930
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet...
2
Svar
24
· Visningar
1 008
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka