"tvätta" häst utan vatten!

Sv: "tvätta" häst utan vatten!

Luktar den outhärdligt äckligt att folk reagerar på det, eller luktar den bara smutsig häst?

Min häst luktar bajs / lera/damm hela vinterhalvåret (förutom när det är snö) eftersom hon tycker om att rulla sig väldigt mycket och inte väljer de bästa ställena att rulla sig på.
Även om hon lagt sig i en bajs i boxen så luktar hon ju lite bajs.
Det är ju sådant man får stå ut med.

Hon kommer aldrig lukta redigt "häst". Däremot min fjording luktar verkligen häst. Alltid.(förutom vid bajsfläckar då.) Helt underbart! :D

Hästar har precis som människor olika lukt. Strö och renlighet kan ju spela roll, precis som mat och dryck kan ge oss olika odörer.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
637
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 221
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 096
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka