Jag har själv spanat på ju Trinity 50g med 100g liner en tid nu, då det ser ut som att det skulle kunna passa min bloding i manke/bog. Gillar halvhalsen på hans Nisch 200g, men driver ju in lite, så hals hade ju inte varit helt fel.
Tycker det är lite konstigt med attityden "för samma pris välj HW alla dar", för visst ska väl passformen vara det som styr?
Skulle gärna vilja prova ett HW, om de nu ska vara så fantastiska, men ännu inte hittat ett som ser ut att passa. Mio (iofs bara provat ett med fast hals) gör det inte, Rambo är bara att glömma (fairfield är för stort i halsen, och Rambo ska ju va rymligast). Även Amigo står det ska vara rymligare, vilket lämnar Rhino, och visst, wug skulle nog funka, men finns väl inte med hals.
Trinity känns ju väldigt unikt i att ha både halvhals och halstäcke? Och buntningen i manken. Finns väl inte så mycke annat välja på om det är nått man vill ha?
Dock...finns det nån tanke bakom bandet med handtag längst med ryggen?? För jag kan inte se nått positivt med det o.O
Har man en häst med smal bog och/eller hög manke så kommer trinity täcket att glipa. Kuddarna på sidan av manken gör, i min erfarenhet, varken till eller från om hästen har mer manke än den genomsnitslige shetlandsponnyn. "halvhalsen" är inte särskilt hög (tex så passar trinityliners under de 'normalhalsade' HW täckena utan problem).
Handtagen längst med ryggen är väl för att de skall vara lättare att hantera från marken, vilket iofs kan behövas då de är ganska tunga täcken.