Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
@athena_arabians jo, jag vet att jag inte är värdelös och att det tar tid. Jag försöker jobba med att inte vara så otålig och försöka rasa i vikt och när då vårdpersonal "skäller" för det går sakta så tar det lite extra eftersom jag försöker jobba med min otålighet. Jag har väl eg bara ett viktmål och det ät 90 kilo så jag kan börja rida igen :) jag har dessutom varit överviktig hela livet så jag vet ju inte hur det är att vara "normal".

Vv ringde bokus och efterlyste ett brev så visar det sig att det kom fram den 12 men posten hade den 12 e och 13 e problem med smsaviseringar så mitt sms kom aldrig fram. Får åka och hämta ut det idag ☺

@_husmusen_: Det verkar helt galet att de sas skäller på dig, det motiverar ingen! Eller ja, det verkar ju funka om man är en US Marine men utöver det tror jag inte det är en bra idé!

Givetvis vet du vad du behöver göra men det är inte alltid så lätt. Jag kommer från den andra sidan, jag var överviktig, gick ner till vettig vikt på ca ett år och blev sedan anorektiker. Mat är fortfarande en ångestsak för mig och det är jättetråkigt. När jag var som sämst visste jag ju att jag behövde äta mer men hade någon skällt på mig hade det ju inte blivit bättre, inte hade jag ätit mer för det.

Låt det ta den tid det tar och försök att tycka om dig själv under tiden och se faktiskt de framsteg du gör!

@athena_arabians det finns nog patienter som svarar på att ha lite strängare vårdpersonal som säger åt dem att skärpa sig. Jag gör det dock inte, och speciellt inte när jag redan mår dåligt och känner att jag verkligen försökte kommunicera detta till sköterskan så hon kanske skulle förstå. Som min dietist sa idag när jag var där, min kropp ippvisr många och tydlig symptom på att jag går under döe mycket stress just nu. Hon förstod också varför jag lagt träningen på is men beeömde mig dör att jag lagt upp lite planer inför nästa termin. Mat är ångestladdat för mig också, delvis av samma skäl som jag tänker mig att en anorektiker har. :(

Hade jag inte haft en jättefin vän som stöttat mig så hade jag nog gett upp.

Jag gick ju ner 25 kilo för två år sen och har gått upp allt sen i maj i år.
Så nu ska jag börja från början igen men det måste ju vara på mina villkor och fungera i min vardag

Köpte paj på netto idag Felix bacon & kyckling, extra stor 300 gram för 25kr. Den var god:p
Hyfsat lugn em till 15 nu.

Hoppas pållens ben är bättre idag. Tyckte det var mindre svullet igår. Sen håller han sig ju inte still, springer i hagen med kompisen och hoppar jerka på asfalten då jag gick med honom sist:grin:

Har vilat hela dagen nu i soffan, alla bra filmer går på kanal 3,5 eller 7:an :meh:
Det mest spännande på min tv är filmen Twins och en dokumentär om Justin Bieber :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 855
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
296
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 410
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar