The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag förstår inte alls hur jag hade kunnat räkna ut Qs roll innan vi visste utgången av röstningen?:confused:

Angående koppen så har jag motiverat det två gånger redan. Men för att försöka förklara igen så hon la en röst som nästan garanterat skulle dra till sig negativ uppmärksamhet, det är koppen för rutinerad för att göra som ond. Konstiga röster kan hon lägga och konstiga kommentarer kan de komma flera av. Men det där känns som en sak som hon helt klart skulle ha koll på att unvika.

En fråga då - varför är hon för rutinerad som OND för att lägga en så konstig röst? Men uppenbarligen är det ju fullt möjligt som god?

Då undrar jag om du tror att vi båda sitter i lyan och författar likadana teorier med använder dom på olika personer? Du tror inte att OM jag suttit i lyan (nu kan jag bara svara för mig själv) så hade jag hellre sett till att få UT q (som är mkt troligt god) om jag nu anser henne som en så farlig spelare?
Jag reagerade på det, det är det hela, att ni tillsammans suttit i lyan och bestämt er för att motivera så ser jag som uteslutet, möjligen kunde ni sitta i lyan tillsammans och inspirerats av samma lysnack eller helt enkelt sitta i lyan och rösta så oberoende av varandra. För mig är det mest en notering i bakhuvudet.

I ärlighetens namn reagerade jag mest på dig, tycker du brukar spela i mina ögon mer logiskt. Jag förstår inte logiken i att ens försöka styra röstningen på det viset.

Hon skriver själv att hon spelade så skumt att hon borde fått flera röster. Jag tror att en rutinerad spelare som du skulle kunna ha genomskådat det. Men fair enough - du säger att så var det inte, då var det väl inte så heller

Ok du tänkte så, ja i teorin så kunde jag kanske gjort det om det funnits mer tid att analysera men just då låg mitt fokus på koppen, om jag verkligen trodde så mycket på min teori att hon var god att jag ville räddingsrösta. Och jag kom fram till att hon kändes mer god än du kändes ond.(och givetvis mer god än Q).

1. Du motiverade din röst med att det var misstänkt att rösta på Q.
2. Det som känns som en smula inställsamt(eller vad som nu kan vara lämpligtatt kalla) det mot Q.

Som jag varit inne på tidigare är det smågrejer men det är vad jag har mot folk just nu.

Ja vi är överenns om Q(och en hel del annat tror jag dock inte om dig:p)

Ja och jag vidhåller mig åsikt om q.
jag har suttit i lyan med henne och VET hur värdefull hon är även som död ulv - så enda gången man riktigt vill ha ut henne är när man är ond och hon är god. (och jajuste det kan man ju inte VETA när det finns en ynka ond utanför lyan också, javissta...så det kan man ju INTE motivera sin röst med. NEJ det går ju INTE för det finns ju en ynka ond utanför lyan så ingen kan ju VETA vem som är god...:banghead::banghead::banghead:)

En fråga då - varför är hon för rutinerad som OND för att lägga en så konstig röst? Men uppenbarligen är det ju fullt möjligt som god?

En god är sällan räd för att synas sticka ut eller så tycker jag det är ju ulvarna som vill smyga med. Och speciellt koppen kan vara rätt spretig och ha en egen stil i första lynch. (hon har frömodlingen det innoficiella rekordet i att bli utröstad dag1).

Det var kanske mer än det inlägget en sammantagen känla eller något också, jag vet inte.

jag har suttit i lyan med henne och VET hur värdefull hon är även som död ulv - så enda gången man riktigt vill ha ut henne är när man är ond och hon är god. (och jajuste det kan man ju inte VETA när det finns en ynka ond utanför lyan också, javissta...så det kan man ju INTE motivera sin röst med. NEJ det går ju INTE för det finns ju en ynka ond utanför lyan så ingen kan ju VETA vem som är god...:banghead::banghead::banghead:)

Ja alltså hade jag tänkt ett steg längre direkt (vilket jag är dålig på) hade jag nog fattat varför Q spelade som hon gjorde. Nu gjorde jag inte det men jag kunde ändå inte tro att hon skulle spela så skumt som ond. Det känns inte riktigt som q´s stil liksom. Så jag förstod ju att det var något annat. Min röst på Koppen var ju inte välplacerad heller men jag tycker nog ändå att Bsf´s röst på Q var skummare, varför skulle Q spela så skumt om hon hdae varit spelledaren i första DL?

En god är sällan räd för att synas sticka ut eller så tycker jag det är ju ulvarna som vill smyga med. Och speciellt koppen kan vara rätt spretig och ha en egen stil i första lynch. (hon har frömodlingen det innoficiella rekordet i att bli utröstad dag1).

Det var kanske mer än det inlägget en sammantagen känla eller något också, jag vet inte.

Mm Koppen är lätt att lägga rösten på DL1. Det har du rätt i. Jag gjorde det ju själv. Men jag tyckte att det bara var Q och Koppen som stack ut och kunde inte förstå varför Q stack ut så mycket som ond. Men visst har du rätt i att Koppens röst också stack ut och att hon nog inte hade lagt den där som ulv kanske.

Jag har också suttit i lyan med Q, två gånger och jag vet precis hur värdefull hon kan vara som död ulv men jag vet också hur värdefull hon kan vara som levande ond. Om hon är ulv så kan kan hon göra stor nytta i tråden för ulvarna inte bara i kulliserna.

Och nej jag håller inte alls med dig. Om jag är god och tror q är ond så vill jag ha ut henne . Q är aktiv och teoriear mycket så om hon är på motsatt sida än mig så tycker jag nog det är rättbla att bli av med henne ur taktiskt synvinkel.(Den delen av mig som stuntar i vem som vinner leken vill mest ha kavar de aktiva som teoriar mycket oavsett sida för det är ju skojjigt:laugh: ).

Det där kan jag svara på, @quarter4ever spelar ganska lika oavsett om hon är god eller ond, skjuter från höften (även om hon är mer pricksäker numera än i början :p) medan Koppen spelar lite olika och jag tyckte inte heller Koppen hade ulvstil igår.

Den enda gången q är mer tillbakadragen är när hon har en viktig god roll som nu men det hann iaf inte jag se före DL igår.

Mm men med just den här viktiga goda rollen fanns det väl ingen anledning för @quarter4ever att vara tillbakadragen? Och det tycker jag inte hon var heller.

Näe, jag tror inte att q skulle spela skumt med flit och dra blickarna till sig på det viset om hon var spelledaren. Inte ens igår trodde jag det
Nej, du vet ju själv vad du tänkte igår men jag vill peka på att det finns en möjlighet att det kunde vara så.
Och att du säger att det inte var så känns ju rätt förutsägbart oavsett vilken roll du har! ;)

Alltså ni är lite jobbiga i den här lekn varför måste alla bete sig skumt men bara lite? Ju mer jag läser ju mer tycker jag alla är skumma men ingen är jätte skum, den enda som inte betet sig skumt är @LenaH så hon är förmodligen ond. :cool:

Alltså ni är lite jobbiga i den här lekn varför måste alla bete sig skumt men bara lite? Ju mer jag läser ju mer tycker jag alla är skumma men ingen är jätte skum, den enda som inte betet sig skumt är @LenaH så hon är förmodligen ond. :cool:

Hellre att alla verkar skumma än att ingen är det tycker jag. Det är dösvårt när alla verkar goda och man måste försöka teoria om nån random man inte ens tycker är skum.

Nej, just den här goda rollen har ju ytterligare en förmåga men nu när alla vet om den så är hon lågmäld för att vara q! :p
Ja det blir ju lite så när man dessutom får alla med sig i en lynch, som idag, att man vaktar på vad man skriver så ingen får för sig något av misstag sas.

Hellre att alla verkar skumma än att ingen är det tycker jag. Det är dösvårt när alla verkar goda och man måste försöka teoria om nån random man inte ens tycker är skum.
sant, men nog är det lika svårt att ana vilka som är goda resp onda när alla är skumma, bara lite lättare att hitta teorier då ( för båda sidor)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 130
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 547
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 640
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka