busigdemon

Trådstartare
jag är på jakt efter ett S-hackamore
men har googlat o hittar inte vart man kan köpa eller beställa...hjälp mig snälla?
o ni som rider med S-hack kan väl vara snälla o lägga ut bilder på dem? :idea:

Sv: S-hack

Vet inte om man får ange en sida såhär.. Moderator får väl ta bort om det inte är tillåtet.
Mia Lindgren på www.distansritt.nu, säljer ju ett S Hackamore, har jag för mej.
/Emma

Japp, Mia säljer (ca 900kr), helt underbart..! Har ett sånt :D

IM000987.JPG

IM000002.JPG

Måste bara få inflika en fråga här.
Vad är skillnaden mellan ett vanligt hack och ett s-hack förutom utseendet då? Hur verkar ett s-hack?
Tacksam för svar eftersom jag är helt okunnig inom området.

Sidstyckena dras inte framåt mot hästens ögon när du tar i tyglarna på ett s-hack (säger jag efter att enbart ha sett bilderna ovan).

jag upplever S-hacket som betydligt skarpare än andra hackamore jag ridit på tidigare, jag behöver göra mycket mycket lite.

tack så hemskt mycket... men hittar inte s hack på torsions hemsida alls bara vanligt hack, p mia hade vist bara två färger hemma...???...

men är det bara en här på buke som har S hack som kan bidra med bilder?:confused:

Senast ändrad:

Om du går in på marylot.com och tittar vad de har för något och så skriver du bara till torsion att "detta vill jag ha från marylot" och så tar de hem det åt dig. De har bara inte lagt ut allt på hemsidan men kan ta hem allt som finns i marylots sortiment.

Jo S-hacket är skarpare än t.ex. ett ponnyhack.

men den meningen du citerat, var syftad på hurvida sidostyckena dras fram.. :p

Jag kan lägga in bild sen, ska bara ta en först. Har ett S-hack, med repnosdel. Från USA, dock köpt av en bukefalist. Annars hade jag beställt från USA, betydligt billigare än i Sverige, om man inte fastnar i tullen.

Säk på S-hackamore eller little S hackamore på google.

Men ska ta bild (bara jag kommer ihåg det) och lägga ut.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
735
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 819
Senast: mamman
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka