Så om något händer som påverkar sin ekonomi så mycket att du måste flytta till lägenhet så kommer du omplacera dina hundar? för det är ju uppenbarligen så du tycker andra ska göra, om man bor i hus, men sedan får sämre ekonomi så man behöver flytta till lägenhet ska man tydligen göra sig av med sina djur...
Att inte rasta sin hund utan låta den göra sina behov inne i en låda är djurplågeri och olagligt!
Bajs ska man såklart alltid plocka upp efter hunden.
Urin kan komma både från hundar, katter och vilda djur, så det enklaste där är väl att använda handskar?
Ja, jag har inte behövt skälla på mina hundar när dem är kissnödiga och vill kissa, tycker lite synd om dina hundar som får skäll när dem behöver kissa.
Vi har egen trädgård, egen mark och massor av skog och natur på landet att rasta hundarna på, däremot har jag förståelse att alla inte har samma tur som mig, och att även folk som bor i stan/byn har rätt att äga djur, inte bara vi på landet.
Har du någonsin gått med ett litet barn? man kan vara påväg någonstans, vips så ser dem en kotte i gräset, går upp på gräset, sätter sig på knä och börjar plocka kottar eller liknande, enligt mig är barn inte robotar och måste få vara barn och kolla och utforska.
Jag skulle iaf aldrig låta min hund kissa på någons staket eller på kanten mellan gångbana/trottoar där folk ska gå.