Öveds underlag

Sv: Öveds underlag

Har nog regnat en hel del , minns inte riktigt hur vädret varit dom senare åren där men har för mig att det regnade en hel del något år ?? Men dressyrbanan framför slottet kommer vara katastrof för där sjunker man ner när det är torrt ute. Hoppbanan är nog ok

Det är ju bara en gräsmatta alltså som vilken tomt som helst , inte alls preppad för hästar

Det ska läggas ut totalt 100 ton grus så de kommer nog att göra allt för att det ska vara ridbart. Dessutom ska det bli sol fredag-lördag-söndag enligt SMHI!

Lycka till alla som ska dit och rida!

sen såg jag att din dotter skulle rida som nr 2 på fredagen så där hade hon tur:) Det blir värst för dom i mitten och ganska ok för dom i slutet.
Så var erfarenheterna då för ett par år sedan efter regniga dressyrdagar framför slottet.

fio skrev:
sen såg jag att din dotter skulle rida som nr 2 på fredagen så där hade hon tur:) Det blir värst för dom i mitten och ganska ok för dom i slutet.
Så var erfarenheterna då för ett par år sedan efter regniga dressyrdagar framför slottet.

Först ville jag flytta henne för att slippa ta ledigt från jobbet men insåg ganska snabbt att det måste vara en fördel i ALLA grenar denna helg. :idea:
Har pratat med AH flera gånger denna vecka om underlaget och vi får se om det (i terrängen) "duger". Vi chansar inte och tar en gren i taget.

har varit och ridit dressyren med min 4 åring nu och det är ändå ganska hyfsat underlag, men det kommer inte ålla för alla i dressyren.

Men går verkligen 4 åringarna framför slottet?? Går inte dom brevid hoppbanan?

Gick det bra?

jo 4 åringarna går bredvid hoppbanan presic som den *iga klassen. Den banan håller nog lite bättre än det framförslottet.

Fick 7,5 för trav och galopp 9,0 för skritt och sen 8,5 för de 3 andra punkterna. vet inte riktigt vad de andra låg på för vi var tvunga att åka men jag är väldigt nöjd han uppförde sig fint:)

Måste bara få tillägga att det också går enormt bra för Uddens ryttare/hästar ännu så länge.:angel: Det ända som är tråkigt är ju att faktiskt Busan skulle ha varit där också, men jag ser hellre en frisk häst än en tävling, tävlingar finns det ju gott om i framtiden.

Ja hästen skall ju hålla sig frisk i flera år helst.

Min häst Hille var ju kvalad till breeders som femåring men startade aldrig pga han var mer eller mindre *vild och galen* Han var inte mindre vild som 6 åring men kanske mer ridbar, försökte inte ens kvala utan debuterade Msv B eller * på hösten istället. Det var ju på den tiden Breeders gick i Falsterbo mitt på sommaren.

Och det har ju funkat ändå mer eller mindre utan att starta BT:D

Synd bara att det inte finns några resultat utlagda än ...

Någon som vet hur det gått i unghästklasserna idag?

Dåligt av equipe att inte ha några resultat alls från dagen...

4-årsvinnare blev Anna Nilsson (som också blev fyra) med Herberth, jag tror att Sara Mikaelsson med Santa Maria (fantastiskt fin tycker jag) kom tvåa, femma kom Johan Lundin med Irmeline Pooh.

Sara Algotsson vann 5-årsklassen på sitt fina Irco Mena-sto Wega, tvåa kom Fernet af Kreffe med Johan Lundin.

Bästa 6-åring blev Mister Pooh med Niklas Lindbäck, Mister är dock inte breedersansluten så Breedersvinnare och 2a i öppna championatet blev Sofia Lundstadt med Judy.

Och Niklas och Keep Clapping ligger 4 inför terrängen i CIC** :bump:

/Trött med mkt glad Pooh :)

Och alla andra då?? Har du inte koll på det, fy fan va dåligt av dig:devil:

Grattis till Segern!!! Varför är inte Mister ansluten ?, han vann väl både som 4 och 5 åring?? Eller kanske inte BT utan bara det öppna?

Trolla skrev:
Dåligt av equipe att inte ha några resultat alls från dagen...
Equipe ligger ju inte online på den här tävlingen utan det handlar ju om att den som matar in resultaten på plats måste skicka filen.

LenaH skrev:
Equipe ligger ju inte online på den här tävlingen utan det handlar ju om att den som matar in resultaten på plats måste skicka filen.

Nä och var håller dom hus denna helgen då? .. Fast med tanke på att resultaten inte brukar komma upp där på plats förrän runt midnatt så är inte chansen så stor att vi lär se några på ett tag

fio skrev:
Och alla andra då?? Har du inte koll på det, fy fan va dåligt av dig:devil:

Grattis till Segern!!! Varför är inte Mister ansluten ?, han vann väl både som 4 och 5 åring?? Eller kanske inte BT utan bara det öppna?

Visst är det dåligt av mig, hade knappt något att göra alls med bara tre hästar med + hålla koll och fota två till, och inte att förglömma; bita på naglarna och irra runt. Jag hade nog behövt en personlig assistent! ;)

Mister far Majim G är inte ansluten, tyvärr! Spm 4-åring spelar det ingen roll, det är inget breeders, men sedan har vi missat lite pengar och ära!
Mister vann som 4-åring, men missade segern som 5-åring med 0.7 poäng, i år är ordningen återställd. ;) Han var superfin, som en tiger i terrängen. :love: (o Nicke var helt ok han med :D )

Grattis Pooh till era fina framgångar!

Måste bara höra med dig... är inte MajimG ansluten till breeders?
Innebär det att mitt sto (e. MajimG f.-01) inte kan "starta" breeders nästa år? (blev inte i år pga. skadad matte...)

Men att hon kan gå championaten?
Jag är så dåligt insatt nu, får nog börja uppdatera mig lite nu...:angel:

//trip

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
R
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
450
Senast: Pegasus63
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka